اخبار ارز دیجیتال

رشد ۱۰۰٪ قیمت API3؛ دلیل موفقیت رقیب چین لینک چیست؟

رشد ۱۰۰٪ قیمت API3؛ دلیل موفقیت رقیب چین لینک چیست؟

علیرغم سقوط روزهای اخیر قیمت‌ها در بازار رمزارزها، برخی از آلتکوین‌ها همچنان به رشد ادامه داده‌اند. یکی از این آلتکوین‌ها API3 نام دارد که پروژه‌ای مرتبط با وب ۳.۰ است و از سرسخت‌ترین رقبای چین لینک محسوب می‌شود.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از دیلی هودل، عواملی از جمله همکاری با سایر پروژه‌ها و لیست شدن در صرافی‌های مختلف همه دست به دست هم دادند تا قیمت توکن شبکه اوراکلی غیرمتمرکز API3 در روزهای اخیر با افزایشی ۱۰۳٪ به ۸.۱۷ دلار افزایش یابد.

نمودار قیمت رمزارز API3
نمودار قیمت رمزارز API3؛ تایم‌فریم روزانه

اوراکل‌ها با ارائه داده‌های آنی به بلاکچین‌ها، به اجرای قراردادهای هوشمند کمک می‌کنند. پروتکل API3 نیز یکی از همین شبکه‌هاست که توسط یک سازمان خودگردان غیرمتمرکز اداره می‌شود.

پروتکل API3 چند وقت پیش در توییتر اعلام کرد که ایرنود (Airnode) جدیدی راه‌اندازی کرده است. ایرنود مذکور این امکان را برای یک ابزار ردیابی رمزارز فراهم می‌کند تا داده‌های دارایی‌های دیجیتال فعال در شبکه‌های اجتماعی را به بلاکچین ارسال کند تا مدیریت سرمایه را به طور آنی بهبود بخشد.

علاوه بر این، ماه گذشته API3 با امبردیتا (Amberdata)، شرکت فین‌تک فعال در حوزه دارایی‌های دیجیتال قرارداد همکاری امضا کرد و در کنار هم، Amberdata Beacons را ایجاد کردند. Amberdata Beacons پروتکلی است که فیدهای داده مقرون به صرفه و شفافی را برای توسعه‌دهندگان قراردادهای هوشمند ارائه می‌دهد.

به گفته هیکی وانتینن (Heikki Vänttinen)، یکی از بنیانگذاران شبکه API3، از بیکن‌های راه‌اندازی‌شده به عنوان یک پایه برای توسعه API های غیرمتمرکز استفاده خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این پروتکل، مقاله «پروتکل API3 چیست؟ آشنایی با سرویس انتقال داده غیرمتمرکز و توکن API3» را مطالعه کنید.

وی در این رابطه گفت:

بیکن‌ها با بهره‌گیری از مزایای اوراکل شخص اول، مدل داده‌رسانی سنتی را بهبود می‌بخشند و به جای استفاده از واسطه‌های شخص ثالث، داده‌ها را مستقیما به شبکه ارسال می‌کنند.

وانتینن افزود:

با نگاهی به آینده، بیکن‌ها در کنار ارائه به عنوان سرویسی مستقل، بلاک‌های سازنده dAPI های ما [API های غیرمتمرکز] خواهند بود.

توکن API3 در ماه ژانویه در صرافی پرطرفدار بایننس لیست شد و باعث شد قیمت رمزارز API3 آن از ۴.۲۰ دلار به ۵.۵۴ دلاری برسد.

منبع

ایلان ماسک، الهام‌بخش ثروتمندان جهان برای ورود به دنیای رمزارزها!
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا