اخبار بورسی

رتبه پایین بورس در رعایت حقوق سهامداران خرد- اخبار بازار سهام | بورس – | “”

رتبه پایین بورس در رعایت حقوق سهامداران خرد- اخبار بازار سهام | بورس – | بورس سیگنال “”

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سعید اسلامی بیدگلی ظهر امروز در نشست مشترک کانون کارگزاران و کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران با خبرنگاران گفت: همه ارکان بازار سرمایه در جهت توسعه و ارتقای این بازار و همچنین اقتصاد کشور نقش دارند و بنابراین نباید صرفاً به فکر منافع صنفی خود باشیم.

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران با اشاره به این که رشد بازار سرمایه به ارتقای کارگزاران، شرکت‌های تامین سرمایه و مشاوره سرمایه گذاری، سبدگردان ها و حتی حوزه اطلاع‌رسانی و خبرنگاری این حوزه کمک می‌کند، گفت: باید به توسعه این بازار کمک کنیم. ضمن اینکه در کشور نیاز به این داریم که با استفاده از ظرفیت های بازار سرمایه اقدام به گره گشایی از مشکلات اقتصادی کشور کنیم.

وی اضافه کرد: امروز نقش پررنگ‌تری نسبت به گذشته در قبال اطلاع رسانی و فرهنگ سازی نسبت به تحولات بازار سرمایه داریم؛ چرا که ابعاد این بازار نسبت به گذشته گسترش بیشتری پیدا کرده است.

 اسلامی بیدگلی ادامه داد: کانون نهادهای سرمایه‌گذاری در سال های گذشته تلاش داشته نقش بهتری در ارکان بازار سرمایه ایفا کند. بر این اساس تلاش کردیم در ارکان و بورس های مختلف نماینده داشته باشیم و در تلاشیم در تصمیم گیری های مرتبط با حوزه بازار سرمایه نقش‌آفرین باشیم.

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران در خصوص قیمت‌گذاری دستوری و تاثیر آن بر بازار سرمایه نیز گفت: قیمت‌گذاری دستوری فساد آفرین است و در این خصوص از ظرفیت قانونی هم در این زمینه برای مقابله با آن استفاده نشده است؛ چرا که بر اساس قانون جایی که دولت با قانون گذاری دستوری موجب زیان بازار شود باید نسبت به جبران آن اقدام کنند. به همین دلیل باید تلاش کنیم در بدنه بازار سرمایه احقاق حق در این زمینه صورت گیرد.

اسلامی بیدگلی گفت: کانون سهامداران حقیقی یا باید دنبال منافع بدیهی سهامداران از جمله تقسیم سود مجامع، برگزاری مجامع و … باشد و اگر بخواهد به دنبال منافع مصداق ها باشد، ممکن است در این زمینه دچار تضاد منافع شود. بنابراین پیشنهاد ما این است که کانون سهامداران در حوزه های مختلف تشکیل شود.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: رتبه بورس ایران در رعایت حقوق سهامداران خرد در جایگاه پایینی در دنیا قرار دارد، به همین دلیل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری آمادگی دارد در راستای احقاق حقوق سهامداران، همکاری‌ها را گسترش داده که در این زمینه تشکیل کانون سهامداران حقیقی می تواند راهگشا باشد.
مدیرعامل کانون کارگزاران نیز در این نشست گفت: بازار سرمایه تنها بازاری است که تحولات آن به سرعت نمود بیرونی داشته و واکنش سهامداران و کلیت بازار سرمایه را نسبت به خبر های مختلف به همراه داشته باشد. از این جهت حوزه خبرنگاری در بازار سرمایه بسیار پر اهمیت است و به عدالت در بازار سرمایه کمک می کند. این در حالی است که با توسعه و گسترش شبکه های اجتماعی، دسترسی به اطلاعات سریع و همچنین هم گیر در بازار سرمایه قدری عادلانه شده است.

 محمدرضا دهقان افزود: هدف کانون نهادهای سرمایه‌گذاری و کانون کارگزاران کمک به توسعه بازار سرمایه است و اگر بازار سرمایه توسعه یافته و گسترش پیدا کند، همه ذینفعان از آن سود می برد.

وی اضافه کرد: اگر نسبت به موارد پیرامون بازار سرمایه، به ویژه حوزه زیرساخت‌ها و قوانین و مقررات بی‌تفاوت باشیم کلیت بازار سرمایه از این موضوع متضرر می‌شود. به همین دلیل باید مراقب بازار سرمایه باشیم.

وی گفت: قیمت‌گذاری دستوری یکی از مثال هایی است که همه اهالی بازار سرمایه پیگیر این موضوع بوده و تلاشهایی هم برای رفع آن صورت گرفته است.

دهقان تصریح کرد: جالب است که بورس های مختلف را ایجاد می کنیم تا بر اساس آن رقابت ایجاد شده و قیمت کالاها در بستری شفاف تعیین شود، اما با قیمت‌گذاری دستوری در عمل این قیمت را دیکته می‌کنیم که این موضوع نشان می‌دهد یا از کارکردها و ساز و کار بازار سرمایه اطلاع نداریم و یا اینکه این ساز و کار را به رسمیت نمی شناسیم.

انتهای پیام/

منبع

از مارک کیوبن به اتهام تبلیغ یک «طرح پونزی» بزرگ رمزارز شکایت شد
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا