اخبار ارز دیجیتال

دورهمی کریپتویی کارشناسان رمزارز و بلاکچین به میزبانی نوبیتکس برگزار شد

دورهمی کریپتویی کارشناسان رمزارز و بلاکچین به میزبانی نوبیتکس برگزار شد

نخستین دورهمی کریپتویی فعالان حوزه بلاکچین و رمزارز به‌منظور به اشتراک گذاشتن دانش خِبرگان این حوزه، تبادل نظر درباره مسائل و اتفاقات مختلف در صنعت بلاکچین و توسعه این صنعت نوپا ازسوی مجموعه بلاک‌دیز و با حمایت و میزبانی نوبیتکس برگزار شد. 

در این دورهمی که قرار است از این پس هر ماه برگزار شود، ابتدا «مهدی مرتضوی» با تحلیل چارت ماهانه بیت‌کوین، درباره شرایط فعلی گفت:

«سناریوهای مختلفی برای بیت‌کوین وجود دارد که در قالب امواج الیوت قابل تحلیل هستند. ما بعد از هر پنج موج صعودی، سه موج اصلاحی داریم، اما درباره اینکه الان در کدام مرحله هستیم، نظرات متفاوت است.»

مرتضوی درباره سناریوهای پیش روی قیمت بیت‌کوین همچنین اظهار داشت: «برخی معتقدند الان در اولین موج اصلاحی هستیم و ممکن است باز هم روند نزولی ادامه داشته باشد و برخی دیگر اعتقاد دارند اکنون بیت‌کوین در موج چهارم الیوت بوده و می‌تواند بار دیگر روند صعودی به خود بگیرد.» 

دورهمی کریپتویی

در ادامه و پس از پرسش و پاسخ حاضران، «آرش بدری» درباره لزوم رعایت نکات امنیتی در بازار رمزارزها، گفت:

«برای حفظ امنیت دارایی‌های رمزارزی موجود در کیف پول شخصی و پلتفرم‌های تبادل لازم است تا به چند نکته امنیتی توجه کنیم. مثلا برای امور مالی خود از ایمیل جداگانه‌ای استفاده کنیم و با ایمیل شخصی و عمومی خود حساب کاربری نسازیم. استفاده از مرورگر جداگانه برای ورود به کیف‌پول و حساب کاربری خود در پلتفرم‌ها باعث می‌شود کش و کوکی سابقه بازدیدمان از سایت‌های مختلف در اختیار دیگران قرار نگیرد.»

بدری در ادامه سخنان خود بر حفظ کلید خصوصی کیف‌پول‌ها، اعتماد نکردن به افراد ناشناس و کلیک نکردن روی لینک‌های مشکوک تاکید کرده و اعتقاد دارد رعایت این موارد تا حد زیادی می‌تواند امنیت دارایی‌های رمزارزی افراد را افزایش بدهد.

پس از او، «ضیا صدر»، درباره روش‌های حفظ حریم خصوصی گفت: «شبکه‌های بلاکچینی شفاف هستند و به صورت پیش‌فرض می‌توان تراکنش‌هایی که در این شبکه‌ها انجام می‌شود را مشاهده و رهگیری کرد. اما با استفاده از برخی تکنیک‌ها می‌توان مانع از رصد کامل تراکنش‌ها شد.»

صدر به کسانی که تراکنش‌های سنگینی دارند و جلوگیری از رصد آنها برایشان مهم است، استفاده از تکنیک‌هایی مثل کوین‌جوین، پی‌جوین، بیپ47 و کوین‌میکسینگ را توصیه کرد که به اعتقاد او می‌تواند تا حد زیادی رصد تراکنش‌ها را سخت‌تر کند: «همچنین با استفاده از شبکه‌های لایه دوم مثل لایتنینگ عملا امکان رصد تراکنش‌های رمزارزی از بین می‌رود.» 

دورهمی کریپتویی

«حمید باطنی» نیز درباره راهکارهای حفظ حریم خصوصی در بلاکچین، توضیح داد: «با استفاده از پروتکل‎‌هایی مثل زی‌کی‌اسنارک می توان تا حد زیادی امکان رصد تراکنش‎های بلاکچینی را کاهش داد که این موضوع می‌تواند به حفظ حریم خصوصی کاربران کمک کند.» 

در ادامه این دورهمی، «میثم رضایی» با بررسی فاکتورهای مختلف امنیتی شبکه‌های بلاکچینی اظهار کرد:

«تعداد نودهای شبکه تاثیر چندانی در پایداری آن نخواهد داشت، بلکه قدرت پردازش ماینرها مولفه اصلی خواهد بود. چراکه افزایش قدرت شبکه بلاکچینی می‌تواند هزینه انجام تراکنش‌ها را کاهش دهد و این موضوع با افزایش حجم تراکنش‌ها، درآمد ماینرها و پایداری شبکه را تضمین خواهد کرد.»

گفتنی است این نخستین دورهمی‌ کریپتویی بلاک‌دیز پس از کرونا بود که به میزبانی نوبیتکس برگزار شد

منبع

خدمت ویژه ایلان ماسک به اینفلوئنسرهای ارز دیجیتال - ""
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا