اخبار اقتصادی

دلیل نوسانات تولید بنزین اعلام شد/معاون وزیر نفت: بار پرمصرف بودن خودروها بر دوش ماست- اخبار نفت و انرژی – | “”

دلیل نوسانات تولید بنزین اعلام شد/معاون وزیر نفت: بار پرمصرف بودن خودروها بر دوش ماست- اخبار نفت و انرژی – | بورس سیگنال “”

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در حاشیه امضای پنج تفاهم‌نامه میان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با شرکت‌های دانش‌بنیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم باید دوره مصرف سوخت را مدیریت کنیم و پس از آن به‌دنبال ذخیره‌سازی سوخت باشیم.

وی افزود: به دلیل گرمای تابستان امسال تعداد زیادی از نیروگاه‌ها سوخت مایع و گازوئیل مصرف کردند به‌طوری که مصرف سوخت مایع (گازوئیل) برای نیروگاه‌ها امسال 100 درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است؛ اما آن را تامین کرده‌ایم.

سالاری با بیان اینکه “امروز که مردم در مسافرت هستند همکاران ما شبانه‌روز فعالیت می‌کنند تا این ایام پرمصرف بگذرد”، گفت: تولید بنزین بر مبنای تعداد پالایشگاه‌هایی که در بخش عملیات هستند و دوره تعمیرات، ممکن است دچار نوسان‌هایی شود؛ اما اینکه گفته شود تولید بنزین به 70 یا 80 میلیون لیتر در روز رسیده، صحت ندارد؛ ما در برخی موارد به تولید 94، 97، 100 تا 104 میلیون لیتر بنزین در روز هم رسیده‌ایم.

معاون وزیر نفت با اشاره به ضرورت توسعه CNG گفت: در توسعه CNG باید انگیزه ایجاد کنیم، همچنین نگاه دیگر ما بر روی دوگانه‌سوز کردن خودروهای سنگین و کشنده‌های راه‌آهن است و اینکه این بخش را از سطح خودروی سواری به خودروی سنگین سوق دهیم؛ البته طبق قانون بودجه LPG نیز باید به ناوگان حمل‌ونقل اضافه شود، البته در این خصوص با چالش‌هایی مواجه هستیم.

سالاری درباره صادرات بنزین نیز گفت: هم اکنون به دنبال تامین نیاز داخل هستیم و سپس بحث ذخیره‌سازی را خواهیم داشت، اما در همین هفته صادرات گازوئیل و بعضی از فرآورده‌ها را داشته‌ایم.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش با انتقاد از پرمصرف بودن خودروهای ساخت داخل گفت: در قانون هوای پاک آمده است که خودروها باید حد استاندارد مصرف داشته باشند، زیرا این موضوع سبب کاهش مصرف و ایجاد ارزش افزوده خواهد داشت؛ هم‌اکنون ما بار بخش‌های پرمصرف را به دوش می‌کشیم، از این رو باید بیش از پیش چه در صنعت خودرو و چه دیگر صنایع به بهینه‌سازی مصرف انرژی اهمیت داده شود.

انتهای پیام/

منبع

فرزین: منابع ارزی ایران قابل دسترسی شد/ نگران نباشید، حواسمان به بازار ارز هست- اخبار پول | ارز | بانک - | ""
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا