اخبار ارز دیجیتال

دلیل رشد قیمت توکن CEL با وجود ورشکستگی سلسیوس چیست؟

دلیل رشد قیمت توکن CEL با وجود ورشکستگی سلسیوس چیست؟

دقیقا ۲ ماه پیش و در ۲۲ خرداد، پلتفرم سلسیوس با به تعلیق درآوردن برداشت برای کاربران، شرایط سختی را در بازار کریپتو آغاز کرد که اثرات آن همچنان شرکت‌های مختلف و بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد. سلسیوس در نهایت ورشکست شد؛ با این حال در این دو ماه قیمت توکن CEL بیش از ۳٬۰۰۰٪ رشد کرده است.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین تلگراف، فشار فروش استقراضی (short squeeze) و برخی شایعات پیرامون سلسیوس باعث شده است در مدت ۲ ماه پس از ورشکستگی شرکت، قیمت توکن رشدی ۳٬۰۰۰٪ را تجربه کند.

بر اساس گزارش پیشین میهن بلاکچین، شبکه سلسیوس، پلتفرم وام‌دهی رمزارز تقریبا ۱.۲ میلیارد دلار کسری در ترازنامه خود دارد و بدهی زیادی به کاربران خود دارد. علاوه بر این، این شرکت برای دریافت حمایت از ورشکستگی اقدام کرده است؛ بنابراین چشم‌انداز مثبتی ندارد.

با این حال، قیمت CEL توکن اصلی شبکه سلسیوس در دو ماه گذشته بیش از ۳٬۰۰۰٪ افزایش یافته است. به طوری‌که در ۱۳ آگوست (۲۲ مرداد) به حدود ۴.۲ دلار در مقایسه با ۰.۱۳ دلار در اواسط ژوئن (اواخر خرداد) رسیده است.

نمودار قیمت سلسیوس در تایم فریم یک روزه
نمودار قیمت سلسیوس در تایم فریم یک روزه منبع: تریدینگ‌ویو

تمایل شرکت‌های مشهور به خرید سلسیوس

از نظر تکنیکالی، افزایش قیمت CEL در اوایل آگوست (اواسط مرداد) و عبور شاخص قدرت نسبی (RSI) آن از آستانه ۷۰ این توکن را به یک توکن بسیار ارزشمند تبدیل کرد.

به نظر می‌رسد شایعات خرید سلسیوس توسط شرکت‌های قدرتمند، روی رشد قیمت سلسیوس اثر زیادی گذاشته است. بر اساس گزارش قبلی میهن بلاکچین، ریپل می‌خواهد دارایی‌های شبکه سلسیوس را خریداری کند. پس از انتشار این خبر، قیمت CEL بیش از دو برابر شد.

در ماه جولای (تیر) نیز، شایعاتی در مورد تمایل گلدمن ساکس برای خرید شبکه سلسیوس به مبلغ ۲ میلیارد دلار منتشر شد.

فشار بر فروش استقراضی روی رمز ارز CEL

به نظر می‌رسد تعداد زیادی از تریدرهای کوچک دلیل افزایش قیمت سلسیوس در دو ماه گذشته بوده‌اند.

برخی از معامله‌گران برای محدود کردن چشم‌انداز نزولی CEL، یک فشار بر فروش استقراضی یا شورت اسکوییز ترتیب داده‌اند. شورت اسکوییز زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت یک دارایی به طور ناگهانی افزایش می‌یابد و فروشندگان موقعیت شورت، مجبور می‌شوند برای بستن موقعیت‌های خود، دارایی را با قیمت بالاتری بازخرید کنند.

این تریدرها با انتشار توییت‌هایی با هشتگ CELShortSqueeze باعث رشد قیمت CEL شدند.

امکان ایجاد یک short squeeze به دلیل کاهش عرضه در گردش CEL، در درجه اول به دلیل محدود شدن انتقال توکن سلسیوس وجود دارد.

جالب اینجاست که FTX در ۱۳ آگوست حدود ۵.۱ میلیون توکن CEL داشت که تقریبا ۹۰٪ از کل توکن‌های CEL‌ در گردش در صرافی‌ها را شامل میشد. در همین حال، میزان پوزیشن‌های باز Short در صرافی حدود ۲.۶۶ میلیون CEL بود. در حالی که بالاترین میزان آن در ماه حدود ۲.۹۶ میلیون CEL در ۱۱ آگوست بود. به عبارت دیگر، تریدرهایی که موقعیت شورت داشته‌اند، تنها در دو روز حدود ۳۰۰٬۰۰۰ پوزیشن CEL را بسته‌اند.

  • دلیل رشد قیمت توکن سلسیوس چه بود؟

یکی از دلایل رشد قیمت توکن CEL را می‌توان به پدیده شورت اسکویز نسبت داد که در آن تریدرهایی که پوزیشن Short داشته‌اند مجبور می‌شوند با بازخرید CEL، پوزیشن خود را ببندند. دلایل دیگری از جمله پیشنهاد خرید دارایی‌های این شرکت توسط شرکت‌هایی نظیر ریپل نیز در روند قیمت سلسیوس تاثیرگذار بوده است.

منبع

خبرنامه "": تغییر دولت بریتانیا، میم کوین های مرگ ملکه | ۱۹ شهریور - ""
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا