اخبار ارز دیجیتال

دلار دیجیتال احتمالا تا سال 2030 در بستر بلاکچین عرضه می‌شود | بورس سیگنال

دلار دیجیتال احتمالا تا سال 2030 در بستر بلاکچین عرضه می‌شود | بورس سیگنال

بانک آمریکا می‌گوید ایالات متحده احتمالا پروژه ارز دیجیتال خود را به پیش خواهد برد و دلار دیجیتال را در بازه زمانی سال 2025 یا 2030 عرضه خواهد کرد. در این بین، باید منتظر شکوفایی استیبل کوین‌ها باشیم.

به گزارش بلومبرگ، عرضه کوین تحت حمایت دولت آمریکا که تحت عنوان ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) شناخته می‌شود، به عنوان بخشی از فرآیند تکامل ارزهای مجازی اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. «الکش شاه» و «اندرو ماس»، دو راهبردشناس بانک آمریکا می‌گویند در این حین احتمالا شاهد رشد استفاده از ارزهای دیجیتال خواهیم بود که توسط نهادهای خصوصی عرضه می‌شوند.

مطلب پیشنهادی:کاخ سفید احتمالا اینتل را از افزایش تولید تراشه در چین منصرف کرده است
کاخ سفید احتمالا اینتل را از افزایش تولید تراشه در چین منصرف کرده است

فدرال رزرو هفته گذشته در یک مقاله 35 صفحه‌ای به بحث توسعه کوین اختصاصی خودش پرداخت. این نهاد فدرال گفت انتشار مقاله صرفا اولین گام برای آغاز پروژه بوده و نمی‌خواهد بدون حمایت کاخ سفید و کنگره کار را پیش ببرد.

دلار دیجیتالی

دولت آمریکا باید تا انتهای اردیبهشت درباره دلار دیجیتال نظر بدهد

توسعه دلار دیجیتال می‌تواند مزایای مختلفی داشته باشد و پرداخت‌های فرامرزی را ارزان‌تر و سریع‌تر کند. با این حال، ریسک‌هایی مثل کاهش سپرده‌های مالی در سیستم بانکی مطرح است که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. فدرال رزرو تا تاریخ 20 مه (30 اردیبهشت 1401) خواستار نظر دولت در این باره شده است.

الکش و ماس می‌گویند تا زمانی که ارز بانک مرکزی آمریکا ساخته شود، استیبل کوین‌ها که معمولا با پشتوانه دلار فعالیت می‌کنند به شکوفایی می‌رسند: «انتظار داریم نرخ پذیرش و استفاده از استیبل کوین‌ها در پرداخت‌ها به شکل قابل توجهی در چند سال آینده افزایش پیدا کند.» این دو راهبردشناس بانک آمریکا حرکت شرکت‌ها به سمت استفاده از فناوری‌های بلاکچین را مهم‌ترین عامل در این اتفاق معرفی کرده‌اند.

مطلب پیشنهادی:ژنرال آمریکایی: روسیه و چین هر روز به ماهواره‌های ایالات متحده حمله می‌کنند
ژنرال آمریکایی: روسیه و چین هر روز به ماهواره‌های ایالات متحده حمله می‌کنند

بانک مرکزی آمریکا تابستان پارسال اعلام کرده بود که می‌خواهد با همکاری دانشگاه MIT دلار دیجیتال توسعه دهد. حالا به نظر می‌رسد که با جدی‌تر شدن رقابت در حوزه ارزهای دیجیتال، ایالات متحده هم به شکل سریع‌تری به دنبال ورود به این بازار است.

منبع

تجزیه و تحلیل قیمت شیبا اینو و جریان کاهشی برای اصلاح قیمت - ""
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا