اخبار ارز دیجیتال

دادگاه پرونده حقوقی ریپل، درخواست کمیسیون بورس را رد کرد

دادگاه پرونده حقوقی ریپل، درخواست کمیسیون بورس را رد کرد

دادگاه پرونده ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، درخواست کمیسیون بورس را غیر قابل قبول خواند و به آن رای منفی داد. این درخواست در خصوص بررسی مجدد اظهارات ویلیام هینمن (William Hinman) مقام ارشد سابق کمیسیون بورس در سال ۲۰۱۸ بوده است. وکلای ریپل این اتفاق را پیروزی بزرگ برای Ripple نامیده‌اند.

بر اساس گزارش میهن بلاکچین کمیسیون SEC در دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۱۳۹۹) شکایتی علیه شرکت ریپل و مدیران اجرایی آن طرح کرد که به موجب آن ادعا شده بود این شرکت ۱.۳ میلیارد دلار رمز ارز XRP را به صورت اوراق بهادار ثبت نشده به فروش رسانده است.

در سال ۲۰۱۸ ویلیام هینمن در یک سخنرانی اظهار کرده بود که اتریوم و بیت کوین جزو اوراق بهادار نیستند. دادگاه درخواست ارائه ایمیلی حاوی این سخنرانی را به SEC ارائه کرده بود. سوال اساسی اینجاست که آیا نظرات مطرح شده توسط این مقام سابق کمیسیون، دیدگاه شخصی او بوده یا بازتاب دستورالعمل‌های این آژانس بوده است؟ و آیا این اسناد منتشر می‌شوند؟

با توجه به اینکه کمیسیون بورس مدعی بود که این نظرات شخصی هینمن است، نسبت به تحت شعاع قرار نگرفتن آن توسط قانون DPP مخالفتی نداشته بود. پس از مدتی کمیسیون بورس در تلاش بود تا این موضوع را تحت قانون DPP در آورد. DPP یک قانونی برای محافظت از افشا فرآیندهای اجرایی داخلی در دعاوی حقوقی است. ریپل نیز در تلاش بود تا این موضوع را مشخص کند و حالا تصمیم دادگاه منتشر شده است.

اکنون دادگاه درخواست کمیسیون SEC مبنی بر تجدید نظر در خصوص قرار گرفتن اسناد این کمیسیون و جزییات ایمیل‌های آنها تحت قانون DPP را رد کرده است. در تصمیم دادگاه آمده است:

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا می‌خواهد هر دو طرف موضوع را به نفع خود داشته باشد، سخنرانی (هینمن) یا بازتاب سیاست‌های این آژانس بوده است یا خیر. با توجه به اینکه SEC اصرار داشته است که این سخنرانی، نظرات شخصی هینمن بوده است، اکنون نمی‌تواند موضع خود را تغییر دهد. (بنابراین) این سخنرانی، جزو ارتباطات داخلی کمیسیون نبوده است و تحت این قانون محافظتی قرار نمی‌گیرد.

البته در کنار این حکم مهم باید در نظر داشت که پرونده حقوقی کمیسیون بورس و ریپل همچنان در جریان است و SEC نیز می‌تواند تا دو هفته آینده به این تصمیم اعتراض کند.

منبع

صرافی FTX با همکاری شرکت پارادایم معاملات اسپرد را عرضه می‌کند
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا