اخبار ارز دیجیتال

خرید زمین‌های متاورس شیبا با توکن SHIB امکان‌پذیر شد

خرید زمین‌های متاورس شیبا با توکن SHIB امکان‌پذیر شد

تیم توسعه شیبا اینو، میم کوین محبوب بازار رمزارز به تازگی از فراهم شدن امکان خرید و فروش زمین‌های متاورسی این پروژه با استفاده از توکن SHIB خبر داد.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین تلگراف، روز چهارشنبه توسعه‌دهندگان شیبا از اضافه شدن امکان خرید و فروش زمین‌های مجازی این پروژه با توکن شیبا خبر دادند و بدین شکل هولدرهای این ارز اکنون می‌توانند از این میم کوین برای خرید زمین در متاورس «SHIB: The Metaverse» استفاده نمایند.

پروژه متاورسی شیبا ۱۰۰،۵۹۵ قطعه زمین مختلف دارد. در ابتدا خرید این زمین‌ها تنها با استفاده از اتریوم امکان‌پذیر بود اما اکنون کاربران نه تنها می‌توانند با استفاده از توکن شیبا این زمین‌ها را خریداری کنند، بلکه می‌توانند از گزینه‌های سفارشی‌سازی اضافه‌شده به این اکوسیستم نیز برای زمین‌های مجازی خود استفاده کنند.

توییت در رابطه با زمین‌های متاورسی شیبا

اگرچه هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است، اما گفته می‌شود مالکان زمین‌های متاورس شیبا می‌توانند منابع درون این اکوسیستم را جمع‌آوری کنند، جایزه دریافت نمایند و درآمد غیرفعال داشته باشند.

فروش زمین‌های متاورس شیبا قرار است به صورت مرحله‌ای انجام شود. در مرحله نخست که در تاریخ ۱۳ آوریل (۲۴ فروردین) آغاز شد، فروش ۳۶،۴۳۱ قطعه زمین کلید خورد. این زمین‌ها به چهار دسته خز نقره‌ای (Silver Fur)، دم طلا (Gold Tail)، پنجه پلاتینیوم (Platinum Paw) و دندان‌های الماسی (Diamond Teeth) تقسیم شده است و هر کدام بین ۰.۲ تا ۱ واحد اتریوم قیمت دارند.

علیرغم نظرات عامه مردم که شیبا را تنها یک میم کوین ساده نشان می‌دهد که صرفا توسط هیاهوی تبلیغاتی و توییت‌های ایلان ماسک هدایت می‌شود، توسعه‌دهندگان این پروژه در ماه‌های اخیر بسیار فعال بوده‌اند و اکوسیستم آن اکنون از NFTها و پلتفرمی به نام شیبا سواپ پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر توکن شیبا، اکوسیستم این پروژه دو توکن دیگر به نام‌های LEASH و BONE دارد که به گفته توسعه‌دهندگان با توسعه متاورس شیبا، نقش مهمی ایفا خواهند کرد. در حال حاضر هولدرهایی که توکن LEASH خود را قفل می‌کنند اولویت دسترسی به مناقصه‌های زمین‌های مجازی را خواهند داشت. توکن BONE نیز یک توکن حاکمیتی است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا در رابطه با تصمیم‌گیری‌های مربوط به پروژه متاورسی شیبا رای دهند.

بر اساس پست اخیر بنیاد Unification در وب سایت مدیوم، متاورس شیبا در شبکه شیباریوم، راهکار مقیاس‌پذیری لایه ۲ این پروژه توسعه خواهد یافت. تست نت عمومی شیباریوم قرار است طی چند ماه آینده راه‌اندازی شود و نسخه بتای عمومی آن نیز پس از آن عرضه خواهد شد.

در زمان نگارش این خبر، قیمت شیبا با ۶٪ رشد در ۱۲ ساعت اخیر، اندکی بهبود یافته است. با این حال، پرایس اکشن این توکن همچنان نزولی است به طوری که قیمت در دو هفته اخیر ۱۲.۲۳٪ کاهش یافته است. شیبا در حال حاضر با قیمت ۰.۰۰۰۰۲۱۸ دلار معامله می‌شود و بیش از ۷۴٪ با اوج ۲۸ اکتبر (۶ آبان) سال گذشته خود فاصله دارد.

در تاریخ ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت)، توسعه‌دهندگان شیبا از راه‌اندازی پورتال توکن سوزی این میم کوین خبر دادند که تاکنون باعث شده تا ۲۲.۵ میلیارد دلار توکن شیبا معادل با ۵۰۰،۰۰۰ دلار از گردش خارج شود. از زمان شروع به کار پروژه شیبا تاکنون تقریبا ۴۱۰.۳۲ تریلیون واحد معادل با ۴۱٪ از کل عرضه از گردش خارج شده است.

منبع

بازگشت بیت کوین به زیر ۳۰٬۰۰۰ دلار؛ با کف بازار خرسی چقدر فاصله داریم؟
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا