اخبار ارز دیجیتال

خروج ۱۴۲ میلیون دلار از صندوق‌های سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال – ارزدیجیتال

خروج ۱۴۲ میلیون دلار از صندوق‌های سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال – ارزدیجیتال

در هفته‌ای که گذشت، صندوق‌های سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال برای اولین بار در ۱۲۰ روز گذشته با خروج سرمایه مواجه شدند. داده‌ها نشان می‌دهد که خروج سرمایه در بازار تمام دارایی‌های پرخطر اتفاق افتاده است و تنها مختص ارزهای دیجیتال نیست.

به گزارش کوین دسک، با سقوط قیمت‌ها در بازار ارز دیجیتال، نرخ هفتگی خروج سرمایه از محصولات سرمایه‌گذاری مربوط به این دارایی‌ها نیز به اوج خود رسید.

بر اساس داده‌های کوین شیرز (CoinShares)، با اینکه برای ۱۷ هفته جریان ورود سرمایه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال همواره مثبت بود، در هفته منتهی به ۱۷ دسامبر (۲۶ آذر)، ۱۴۲ میلیون دلار از این صندوق‌ها خارج شده است. پیش از این، بزرگ‌ترین خروج سرمایه از صندوق‌های ارز دیجیتال در ابتدای ماه ژوئن (خرداد) به ثبت رسیده بود. در این تاریخ، سرمایه خالص خارج‌شده از این محصولات سرمایه‌گذاری به ۹۷ میلیون دلار رسید.

جریان خروجی صندوق‌های سرمایه‌گذاری ویژه بیت کوین، در هفته گذشته برابر با ۸۹ میلیون دلار بوده است. این یک چرخش ۱۸۰ درجه‌ای نسبت به دو هفته گذشته است که در آن ۱۴۵ میلیون دلار سرمایه به این صندوق‌ها وارد شده بود.

خروج ۱۴۲ میلیون دلار از صندوق‌های سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال
نمودار جریان ورود و خروج سرمایه از محصولات سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال

کوین شیرز در گزارش خود، به تعدادی از عوامل مؤثر بر افزایش جریان خروجی هم اشاره کرده است. طبق این گزارش، خروج سرمایه در بازار تمام دارایی‌های پرخطر اتفاق افتاده است و مختص دارایی‌های دیجیتال نیست. یکی از محرک‌های این اتفاق، ممکن است سیگنال‌هایی باشد که اخیراً از طرف بانک مرکزی آمریکا صادر شده است. این نهاد دولتی به‌تازگی اعلام کرده است که در حال تسریع برداشت محرک‌های پولی است که در چند سال گذشته باعث افزایش قیمت دارایی‌ها شده است.

کوین شیرز گفته است ارزش مجموع سرمایه وارد شده به صندوق‌های ارز دیجیتال در سال جاری به رکورد ۹.۵ میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که این رقم سال گذشته ۶.۷ میلیارد دلار بود.

در هفته‌ای که گذشت، صندوق‌های مرتبط با اتریوم نیز با خروج سرمایه مواجه شدند. در مجموع ۶۴ میلیون دلار سرمایه از این محصولات سرمایه‌گذاری خارج شده که در نوع خود یک رکورد جدید محسوب می‌شود. از صندوق‌های متمرکز بر سولانا هم ۶.۷ میلیون دلار سرمایه خارج شده است. ضمن اینکه خروجی خالص صندوق‌های مربوط به پولکادات هم ۲.۵ میلیون دلار بوده است.

منبع

برنامه ریزی السالوادور برای راه اندازی اولین شهر بیت کوین جهان - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا