تحلیل سهام

جهش قیمت بیت کوین به ۱۷٬۲۰۰ دلار؛ آیا معامله‌گران همچنان نگاهی صعودی دارند؟

جهش قیمت بیت کوین به ۱۷٬۲۰۰ دلار؛ آیا معامله‌گران همچنان نگاهی صعودی دارند؟

بازگشایی وال استریت و سرازیرشدن نقدینگی به بازار ارزهای دیجیتال در روز گذشته، باعث جهش بیت کوین به بالای ۱۷٬۰۰ دلار شد. حالا، به‌ نظر می‌رسد که پس از تثبیت نسبی قیمت در محدود ۱۷٬۲۰۰ دلاری، معامله‌گران بازار به بیت کوین ۱۹٬۰۰۰ دلاری چشم دوخته‌اند.

جهش قیمت بیت کوین به ۱۷٬۲۰۰ دلار؛ هدف بعدی کجاست؟
نمودار یک ساعته جفت بیت کوین/دلار در صرافی بیت‌استمپ

تلاش بیت کوین برای رسیدن به بالاترین قیمت ماهانه

به گزارش کوین تلگراف، داده‌های تردینگ ویو و کوین‌تلگراف مارکتس پرو کاهش نوسانات قیمت بیت کوین را پس از رسیدن جفت بیت کوین/دلار به محدوده ۱۷٬۳۰۰ دلاری در صرافی بیت‌استمپ نشان می‌دهد.

بیت کوین، جهش قیمتی خود را با جذب نقدینگی پس از بازگشایی وال استریت در ۸ دسامبر (۱۷ آذر) آغاز کرد و اکنون برای رسیدن به بالاترین قیمت ماهانه خود در ۵ دسامبر (۱۴ آذر) در تلاش است.

البته، برای آن دسته از معامله‌گرانی که پیش از این بر روی ادامه روند صعودی شرط‌بندی کرده بودند، این حرکت و مسیر هموار آن برای افزایش بیشتر قیمت، چندان غافلگیرکننده نبود.

کردیبل کرپیتو (Credible Crypto)، معامله‌گر محبوب، افزایش قیمت بیت کوین را این‌گونه جمع‌بندی کرد:

حرکت بیت کوین به‌سمت محدوده ۱۸٬۰۰۰ تا ۱۹٬۰۰۰ دلاری ادامه خواهد داشت.

او در ادامه دلیل باطل‌شدن تحلیلش در ۷ دسامبر (۱۶ آذر) را توضیح داد که در آن ۱۶٬۰۰۰ دلار را به‌عنوان هدف بعدی بیت کوین در نظر گرفته بود:

روند نزولی ابطال شد و به‌ نظر می‌رسد معامله‌گران بایننس از حدود ۱۶٬۵۰۰ دلار آماده حمایت از بیت کوین بوده‌اند. شاید قیمت یک بار دیگر تا مرز ۱۶٬۵۰۰ تا ۱۶٬۴۰۰ دلار پایین بیاید؛ اما پس از منتظر تغییر روند و افزایش قیمت تا محدوده ۱۸٬۰۰۰ تا ۱۹٬۰۰۰ دلاری باشید.

جهش قیمت بیت کوین به ۱۷٬۲۰۰ دلار؛ هدف بعدی کجاست؟

تحلیلگر دیگری به نام چدس (Cheds)، پس از رسیدن جفت بیت کوین/ دلار به باند بولینگر بالایی خود در نمودار ۴ ساعته، ادامه‌یافتن احتمالی نوسانات قیمت را بررسی کرده است.

در زمان نگارش این گزارش، کندل‌های ۴ ساعته قیمت بیت کوین همچنان در نزدیکی باند بولینگر بالایی باقی ماندند که می‌توانند مقدمه‌ای برای افزایش نوسانات قیمت باشند.

جهش قیمت بیت کوین به ۱۷٬۲۰۰ دلار؛ هدف بعدی کجاست؟
باندهای بولینگر بر روی نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین

مایکل ون د پوپ (Michael Van de Poppe)، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت معاملاتی اِیت، جهش شب گذشته قیمت بیت کوین را به بریک‌ اوت آخر ماه نوامبر (اوایل آذر) تشبیه کرد و افزود:

تا زمانی که قیمت بیت کوین بالای ۱۷٬۰۰۰ دلار باقی بماند، می‌توانیم انتظار افزایش را داشته باشیم.

لیکوئیدشدن‌ها باعث افزایش قیمت بیت کوین می‌شود

تحلیل پرایس اکشن بیت کوین در شب گذشته نشان دهنده افزایش لیکوئيدشدن موقعیت‌های معاملاتی شورت است.

داده‌های کوین‌گلس نشان می‌دهد که ارزش موقعیت‌های معاملاتی شورت لیکوئيدشده در بازه یک ساعته در ۸ دسامبر (۱۷ آذر) به ۷ میلیون دلار رسیده است که می‌تواند نشانه‌ای از تعداد معامله‌گرانی باشد که تصور می‌کردند روند نزولی ادامه خواهد داشت. لیکوئيدشدن موقعیت‌های معاملاتی شورت آلت کوین‌ها، ۱۱میلیون دلار دیگر به این آمار اضافه کرد.

آن‌چین کالج نیز تأیید کرد که از زمان سقوط صرافی FTX در اوایل نوامبر، حجم لیکوئیدشدن‌ها نسبتاً اندک بوده است؛ اما (افزایش) موقعیت‌های معاملاتی شورت لیکوئيدشده به رشد اخیر قیمت بیت کوین کمک کرده است.

جهش قیمت بیت کوین به ۱۷٬۲۰۰ دلار؛ هدف بعدی کجاست؟

منبع

نظر تحلیل‌گران جی‌پی‌مورگان؛ بیت کوین ۴۴,۰۰۰ دلار نمی‌ارزد
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا