اخبار اقتصادی

جنگ جهانی سوم به شکل جدید در جریان است – بورس سیگنال | خبر اقتصادی امروز

بورس سیگنال، مهم‌ترین اخبار سیاسی امروز را در ادامه بخوانید.

اسد: جنگ جهانی سوم به شکل جدید در جریان است

رئیس‌جمهوری سوریه در مصاحبه‌ای گفت که چهار منطقه تازه الحاق شده به روسیه از اوکراین «طبق تاریخ» متعلق به روسیه هستند و دمشق نیز از همان ابتدا این رویداد را به رسمیت شناخته است.

بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در مصاحبه با خبرگزاری روسی اسپوتنیک در این باره اظهار کرد: ما این مناطق را قبل از الحاق شدن به روسیه به رسمیت شناخته بودیم و زمانی که همه‌پرسی برگزار شد و استقلال اعلام شد، آنها را رسما به رسمیت شناختیم. حتی قبل از این استقلال، چندین ماه قبل از جنگ، هیأتی از دونباس را به حضور پذیرفتم و به آنها گفتم که ما از این به بعد حاضریم شما را به رسمیت بشناسیم.

وی افزود: این مناطق شاید حدود ۱۰۰ سال پیش فکر می‌کنم در زمان لنین به اوکراین منتقل شد و شهروندان روسی در آنجا هستند و حقایقی وجود دارد که نشان می‌دهد این مناطق سرزمین روسیه هستند و ما چنین اعتقادی داریم.

رئیس‌جمهوری سوریه که چهارشنبه به مسکو سفر کرد، همچنین گفت که «نازی‌ها در اوکراین به رهبری ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری این کشور جنگ نیابتی غرب علیه روسیه را اجرا می‌کنند.»

اسد همچنین تاکید کرد: معتقد هستم که جنگ جهانی سوم در جریان بوده و فقط شکل آن تغییر کرده است. پیش از این، جنگ‌های جهانی جنگ‌های سنتی و متعارفی بودند و ارتش‌هایی از چندین کشور علیه چندین کشور دیگر کار می‌کردند. اکنون نیز این وضعیت وجود دارد، اما به دلیل سلاح‌های پیشرفته، به ویژه سلاح‌های هسته‌ای، نیروی بازدارنده‌ای برای جنگ متعارف و سنتی وجود دارد.

وی افزود: ما معتقدیم که توسعه و افزایش حضور روسیه در سوریه یک مسئله خوب و به نفع ایده مذکور است و اگر این توسعه حضور در کشورها و حتی مناطق دیگر در خدمت همین ایده باشد، بله، ما معتقد هستیم که این می‌تواند در آینده ضروری باشد.

رئیس‌جمهوری سوریه ادامه داد: ابرقدرت‌های امروزی نمی‌توانند از داخل مرزها از خود محافظت کنند یا نقش خود را ایفا کنند، باید از خارج از مرزها، از طریق متحدان در جهان یا از طریق پایگاه‌های نظامی ایفای نقش کنند.

بشار اسد همچنین در خصوص احتمال استقرار تسلیحات و موشک‌های مافوق صوت در پایگاه‌های نظامی روسیه در سوریه گفت: البته اگر قرار بر ساخت پایگاه باشد، هدف این نیست که پایگاه‌ها از نظر نظامی ضعیف باشند. این پایگاه‌ها باید برای اینکه اثر بازدارندگی یا متعادل‌کننده داشته باشند، به بهترین سلاح‌ها مسلح شوند، این یک چیز طبیعی و منطقی است.

وی در ادامه با اشاره به روابط اقتصادی و برنامه سرمایه‌گذاری دو کشور هم اعلام کرد: این بار جلسه کمیته مشترک متفاوت بود. این جلسه بر روی نکات خاصی به ویژه پروژه‌های سرمایه‌گذاری متمرکز بود. حتی توافق‌نامه‌ای که امضا خواهد شد مرتبط با ۴۰ پروژه سرمایه‌گذاری خاص در زمینه‌های انرژی، (برق و نفت)، حمل و نقل، مسکن، صنعت و همچنین بسیاری از زمینه‌های مختلف دیگر است.

اسد در این باره تصریح کرد: در حال حاضر پروژه‌های سرمایه‌گذاری مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته‌اند و طی هفته‌های آینده توافق‌نامه امضا خواهد شد.

بشار اسد همچنین گفت: آمریکا همچنان یک ابر قدرت است، اگرچه ممکن است در حال افول باشد، اما نمی‌توان گفت کشوری وجود دارد که جلوی این تجاوزگری آمریکا را که دست‌کم سه دهه از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به طول انجامیده است، بگیرد.

#جنگ #جهانی #سوم #به #شکل #جدید #در #جریان #است #تجارتنیوز
منبع

مهاجرت یک میلیون نفر از اوکراین / آخرین خبر از ایرانیان در جنگ | خبر اقتصادی امروز
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا