اخبار ارز دیجیتال

جنسیس، شرکت وام‌دهنده کریپتو اعلام ورشکستگی کرد

جنسیس، شرکت وام‌دهنده کریپتو اعلام ورشکستگی کرد

پس از صرافی FTX، حالا شرکت دیگری به نام جنسیس (Genesis) که به کسب‌وکارهای دیگر وام و تجارت کریپتو ارائه می‌کند، اعلام ورشکستگی کرده است. جنسیس‌ که یکی از بهترین وام‌دهندگان FTX هم محسوب می‌شود، قبلاً برداشت‌های خود را به حالت تعلیق درآورده بود و 30 درصد از کارمندان خود را در اوایل این ماه اخراج کرد.

ورشکستگی جنسیس درحالی اعلام شده که طی ماه‌ها قبل، اطمینان بازار نسبت به شرکت‌های حوزه رمزارز کاهش یافته است. فایننشال تایمز که گزارش جدید را منتشر کرده، قبلاً نیز گزارش داده بود که جنسیس بیش از 3 میلیارد دلار به طلبکاران خود بدهکار است. در پرونده‌های ورشکستگی فصل 11 آن، دارایی‌ها و بدهی‌ها صد میلیون دلاری جنسیس‌ فهرست شده و در آن گفته شده است که یکی از زیرمجموعه‌های آن، Genesis Global Capital میلیاردها دلار بدهی به بیش از 100 هزار طلبکار خود باید پرداخت کند.

بیانیه مدیرعامل جنسیس درباره ورشکستگی

«درار اسلام»، مدیرعامل موقت جنسیس در بیانیه‌ای گفت:

«مشتاقانه منتظریم تا گفت‌وگوی خود را با گروه ارز دیجیتال (DCG) و مشاوران اعتباردهندگان خود پیش ببریم؛ زیرا به دنبال اجرای مسیری برای به حداکثررساندن ارزش و ارائه بهترین فرصت برای کسب‌و‌کار خود هستیم تا در موقعیت خوبی برای آینده قرار بگیریم. تجدید ساختار در دادگاه مؤثرترین راه برای حفظ دارایی‌ها و ایجاد بهترین نتیجه ممکن برای همه ذینفعان جنسیس است.»

نوامبر گذشته، چندین رسانه گزارش دادند که جنسیس‌ در تلاش بوده تا بیش از 1 میلیارد دلار از سرمایه‌گذاران مختلفی از جمله بایننس، جمع‌آوری کند. با این حال، بایننس که قبلاً هم گفته بود FTX را خواهد خرید و سپس نظرش را تغییر داد، تصمیم گرفت تا روی جنسیس نیز سرمایه‌گذاری نکند.

همانطور که احتمالاً در جریان هستید، ورشکستگی صرافی FTX و حواشی مربوط به آن، بر بسیاری از بخش‌های دیگر صنعت کریپتو تأثیرگذار بود و اکنون ممکن است سقوط جنسیس نیز بتواند چنین تأثیراتی داشته باشد.

منبع

صندوق جهانی پول: رشد اقتصاد جهانی در حال کاهش است؛ تاثیر آن بر بازار کریپتو چیست؟
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا