اخبار ارز دیجیتال

جریان متوقف شدن برنامه‌های ویزا و مسترکارت در دنیای ارزهای دیجیتال چیست؟

جریان متوقف شدن برنامه‌های ویزا و مسترکارت در دنیای ارزهای دیجیتال چیست؟

خبرگزاری رویترز در گزارشی از توقف برنامه‌های دو غول پرداختی ویزا و مسترکارت در دنیای رمزارزها خبر داد. به گفته این خبرگزاری، این دو غول پرداختی به دلیل ورشکستگی‌های اخیر صنعت ارز دیجیتال که منجر به تشدید فشار قانون‌گذاران شده است تصمیم گرفته‌اند تا زمان مشخص شدن شرایط و بهبود وضعیت، تمامی برنامه‌ها، محصولات و همکاری‌های آینده مرتبط با ارزهای دیجیتال را به تعویق بیندازند. با این حال مدیر محصول شرکت ویزا این گزارش را رد کرده است.

به گزارش کوین تلگراف، گزارش رویترز مبنی بر تصمیم ویزا و مسترکارت برای توقف تمامی برنامه‌ها و همکاری‌ها در صنعت رمزارزها، درحالی اتفاق می‌افتد که این دو غول پرداختی در برهه‌ای به دنبال افزایش فعالیت خود در این فضا بودند به طوری که مسترکارت از استفاده از استیبل کوین USDC در سیستم پرداختی خود خبر داده بود و ویزا نیز تصمیم داشت پرداخت با استیبل کوین‌ها را فراهم کند.

ظاهرا ویزا و مسترکارت برخی محصولات و خدمات مرتبط با دنیای ارزهای دیجیتال را تا زمانی که شرایط بازار و قانون‌گذاری این حوزه بهبود یابد به تعویق انداخته‌اند. این تصمیم، بنابر گزارش‌ها، به دلیل وجود ابهامات در قانون‌گذاری صنعت ارز دیجیتال پس از ورشکستگی شرکت‌های بزرگی چون سلسیوس، FTX، تری اروز کپیتال، وویجر دیجیتال و … در یک سال اخیر گرفته شده است.

سخنگوی ویزا در این رابطه گفت:

ورشکستگی‌های اخیر در صنعت ارز دیجیتال یادآور مهمی است که همچنان راه درازی در پیش داریم تا این صنعت، به بخشی از پرداخت‌ها و خدمات مالی اصلی تبدیل شود.

علیرغم گزارش اخیر رویترز، کوی شفیلد، مدیر محصول شرکت ویزا در توییتی ادعای این خبرگزاری را نادرست خواند و نوشت:

ویزا به همکاری با شرکت‌های حوزه رمزارز برای بهبود پرداخت‌ها در داخل و خارج از فضای ارزهای فیات و همچنین پیشرفت در رودمپ خود برای ساخت محصولات جدید که می‌تواند پرداخت‌های مرتبط با استیبل کوین‌ها را به روشی ایمن، سازگار و راحت تسهیل کند ادامه می‌دهد … با وجود چالش‌ها و بی‌اطمینانی در اکوسیستم ارزهای دیجیتال، دیدگاه ما مبنی بر اینکه ارزهای دیجیتال با پشتوانه ارزهای فیات می‌توانند بر روی بلاکچین‌های عمومی عرضه شوند و پتانسیل ایفای نقش مهمی در اکوسیستم پرداختی دارند تغییر نکرده است.

ویزا و مسترکارت پیش از این با بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان برای صدور کارت‌های اعتباری ارز دیجیتال – فیات همکاری کرده‌اند. کارت‌های اعتباری صادر شده توسط شرکت ویزا از سال ۲۰۲۰ در اختیار ساکنان منطقه اقتصادی اروپا قرار گرفته است. همچنین مسترکارت نیز در همکاری خود با بایننس از عرضه یک کارت اعتباری پیش‌پرداخت ارز دیجیتال – فیات برای کاربران برزیلی که احراز هویت کرده‌اند خبر داد.

بایننس در ماه‌های اخیر فشار قانونی زیادی را متحمل شده است. در تاریخ ۱۳ فوریه (۲۴ بهمن)، شرکت بلاکچینی پکسوس اعلام کرد به دلیل فشار قانونی مقامات آمریکایی، به رابطه خود با بایننس و عرضه استیبل کوین BUSD پایان می‌دهد. در تاریخ ۸ فوریه (۱۹ بهمن) صرافی بایننس به طور موقت برداشت‌های دلاری از طریق کانال‌های بانکی شبکه سوییفت را متوقف کرد. دلیل این توقف، تصمیم Signature Bank، شریک بانکی بایننس برای کاهش فعالیت خود در حوزه رمزارزها بود.

منبع

ریپل: بیشتر ریزش یا صعود دوباره؟ تحلیل قیمت در بازاری کنونی.
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا