اخبار

ثبت نام وام مشاغل از پایان هفته جاری / چگونه درخواست خود را ثبت کنیم؟

[ad_1]

به گزارش #بورس سیگنال و به نقل از تجارت نیوز، با توجه این که شیوع ویروس کرونا موجب شده برخی از مشاغل آسیب‌های جدی ببینند، مقرر شده به ۱۳ رسته شغلی که طی دو ماه اخیر به حالت نیمه تعطیل یا تعطیلی کامل درآمده‌اند وام پرداخت شود.

نرخ سود این وام ۱۲ درصد و بازپرداخت آن ۲۴ ماهه است.

این وام با توجه به تعداد نیروی کار در هر کارگاه پرداخت می‌شود و بیمه بودن این افراد شرط دریافت آن است.

مطابق اخباری که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتشر کرده، به بنگاه‌هایی که با مصوبه ستاد کرونا و به اجبار تعطیل شده‌اند به ازای هر فرد ۱۶ میلیون تومان و برای دیگر مشاغل به ازای هر فرد ۱۲ میلیون تومان وام تعلق می‌گیرد.

مقرر شده در مرحله اول از روز ۱۷ اردیبهشت ماه وزارت کار به کارفرمایان پیامک ارسال کنند و در مرحله دوم از هفته جاری کارفرمایان در سامانه کارا ثبت نام کنند.

پیگیری‌های #بورس سیگنال و به نقل از تجارت نیوز حاکی از این است که احتمالا کارفرمایان باید در پایان هفته جاری با مراجعه به سامانه «کارا» به آدرس kara.mcls.gov.ir، نسبت به ثبت درخواست وام کرونا اقدام کنند.

همچنین ارسال پیامک به اصناف ادامه دارد.

۱۳ رسته شغلی که مشمول دریافت این تسهیلات می‌شوند شامل مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده، مراکز مربوط به گردشگری، سرویس حمل‌ونقل برون‌شهری، سرویس حمل‌ونقل درون‌شهری، دفاتر خدمات مسافربری، گردشگری و زیارتی، مراکز تولید و توزیع پوشاک، کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولید و توزیع کیف و کفش است.

مراکز تولید و توزیع آجیل و خشکبار، قنادی‌ها، شیرینی‌فروشی‌ها و آبمیوه‌فروشی‌ها، باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی، مجتمع‌های آموزشی، فرهنگی، هنری و مراکز رسانه‌ای، مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی، موسسات خصوصی که دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت بهداشت درمانی و آموزش پزشکی دارند مثل آزمایشگاه‌ها، پاراکلینیک‌ها، آموزشگاه‌های رانندگی، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی و گرمابه‌ها نیز ار دیگر رسته‌های شغلی اعلام شده است.

[ad_2]

تصویب دامنه متقارن 5± در هیات مدیره سازمان بورس/حجم مبنا هم تغییر کرد- اخبار اقتصاد ایران - اخبار اقتصادی تسنیم
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا