اخبار

تعرفه خدمات «سجام» تغییر کرد

[ad_1]

به گزارش بورس سیگنال، دفاتر پیشخوان از جمله مراکزی است که از چند وقت گذشته به کمک سپرده‌گذاری مرکزی برای فعالیت سجام (سامانه جامع اطلاعات مشتریان) و احراز هویت مشتریانی که به دنبال دریافت کد سهامداری هستند، آمده‌اند، این دفاتر که اکنون در اکثر شهرها وجود دارند به عنوان یک دسترسی آسان برای فعالیت‌هایی که مربوط به سجام است محسوب می‌شوند.

به دنبال این فعالیت‌ها و همکاری‌ موجود بین دفاتر پیشخوان و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، دبیرکل کانون دفاتر پیشخوان دولت، تعرفه جدید خدمات این دفاتر را برای سال ۱۳۹۹ اعلام کرده که از روز شنبه (۶ اردیبهشت) در تمامی دفاتر پیشخوان دولت اجرا خواهد شد.

سجام مخفف شده عبارت «سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان» است و توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه تشکیل شده است، این سامانه زیر نظر سازمان بورس مشغول به فعالیت است و تلاش می‌کند تا خدمات سریع‌تر و بهتری را به سرمایه‌گذاران ارایه دهد.

این سامانه بورسی به صورت یکپارچه و فراگیر عمل می‌کند. تمامی سرمایه‌گذارانی که در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند باید تمامی اطلاعاتی که از آنها خواسته شده را تکمیل کنند تا در آینده به هیچ مشکلی برنخورند.

تعرفه جدید خدمات سجام در دفاتر پیشخوان

در نامه علی فلاح، دبیرکل کانون دفاتر پیشخوان دولت به مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی آمده است: نرخ‌های محاسباتی کلیه موارد مرتبط با هر تعرفه از قبیل حق فنی، استعلام کد پستی و ثبت احوال، ارسال پیام کوتاه، کارت PVC، پست، توسعه شبکه و نرم افزار، سهم دفاتر و مالیات بر ارزش افزوده در این تعرفه لحاظ شده و اخذ هر گونه مبلغ اضافی به غیر از مبالغ مندرج در قوانین، تحت هر عنوان توسط دفاتر مذکور تخلف محسوب می‌شود.

براساس جدول ارائه شده از تعرفه‌های جدید خدمات دفاتر پیشخوان که در تاریخ ۱۸ فروردین ماه به تصویب کارگروه تنظیم بازار رسیده است، تعرفه اعلام مفقودی-سرقت گواهی نقل و انتقام سهام و درخواست صدور المثنی گواهی نقل و انتقال سهام ۱۱۲ هزار ریال، درخواست صدور شناسه کاربری اینترنتی ۹۴ هزار ریال و در خواست انتقال قهری مابین وراث ۱۱۶ هزار ریال تعیین شده است.

 

منبع: ایرنا

[ad_2]

بورس مسکن سود قابل قبولی برای سرمایه‌گذاران دارد- اخبار راه و مسکن - اخبار اقتصادی تسنیم
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا