اخبار خودرو

(تصویر) موتور تیونینگ‌شده ب‌ام‌و در قلب شوالیه انگلیسی

مدل ۲۰۲۴ از رنجرور اسپرت SV معرفی شد.

به گزارش دیجیاتو، این شاسی‌بلند اسپرت جایگزین نسخه SVR شده و به‌جای موتور ۵ لیتری V۸ سوپرشارژ، از یک موتور ۴.۴ لیتری V۸ توئین توربو بهره می‌برد. این موتور که ساخت کمپانی ب‌ام‌و است، به‌لطف تکنولوژی هیبرید نرم، ۶۲۶ اسب‌بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. با اتکا به این موتور توانمند، رنجرور اسپرت SV مدل ۲۰۲۴ شتابی برابر با ۳.۶ ثانیه دارد و قادر است به نهایت سرعت ۲۹۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

رنجرور اسپرت SV با مشخصاتی که دارد، قدرتمندترین مدل برند به شمار می‌رود. موتور این نسخه در مقایسه با موتور نسخه SVR به میزان ۵۹ اسب‌بخار و ۱۰۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشتری تولید می‌کند. با توجه به شتاب و سرعت بالای این نسخه، باید آن را جزو سریع‌ترین شاسی‌بلندهای حال‌حاضر دنیا نامید.

(تصویر) موتور تیونینگ‌شده ب‌ام‌و در قلب شوالیه انگلیسی

با وجود چابکی و چالاکی، این سوپر شاسی‌بلند انگلیسی ۲۵۶۰ کیلوگرم وزن دارد. اما مشتریان می‌توانند با سفارش رینگ‌های فیبر کربنی ۲۳ اینچی، تا ۳۶ کیلوگرم از وزن کلی خودرو را کاهش دهند. علاوه‌براین، درصورت سفارش ترمزهای کربن سرامیکی ساخت کمپانی برمبو، ۳۴ کیلوگرم دیگر از وزن رنجرور اسپرت SV کم می‌شود. این آپشن برای اولین‌بار است که در لیست آپشن‌های شاسی‌بلند خوش‌استیل انگلیسی حضور پیدا می‌کند. چنانچه فردی به کاهش وزن حداکثری علاقه‌مند باشد، می‌تواند کاپوت فیبر کربنی را نیز از لیست آپشن‌ها انتخاب کند تا ۷۶ کیلوگرم دیگر از وزن خودرو کاهش یابد.

(تصویر) موتور تیونینگ‌شده ب‌ام‌و در قلب شوالیه انگلیسی

شاسی‌بلند جذاب انگلیسی روی تایرهای میشلن سری Pilot Sport All Season ۴ حرکت می‌کند. این تایرها در جلو ابعادی برابر با ۲۸۵/۴۰ R۲۳ و در عقب ابعادی برابر با ۳۰۵/۳۵ R۲۳ دارند. در رنجرور اسپرت SV مدل ۲۰۲۴ حالت رانندگی داینامیک پیشرفت کرده است و با انتخاب حالت SV Mode، ارتفاع خودرو ۱۵ میلی‌متر کاهش می‌یابد. علاوه‌براین، واکنش‌های پدال گاز، فرمان و سرعت تعویض دنده گیربکس هشت‌سرعته نیز سریع‌تر از نسخه SVR است.

(تصویر) موتور تیونینگ‌شده ب‌ام‌و در قلب شوالیه انگلیسی

رنجرور اسپرت SV مدل ۲۰۲۴ در داخل کابین هم جذابیت‌های زیادی دارد. جگوار لندرور صندلی‌های این خودرو را با عبارت «صندلی‌های روح و بدن» توصیف می‌کند. این صندلی‌ها هم به اسپیکر و هم به لرزشگر مجهز هستند و براساس ریتم آهنگ، لرزش ایجاد می‌کنند تا راننده و سرنشینان بیشتر و بهتر در فضای موسیقی غرق شوند! سیستم صوتی این خودرو ساخت برند معروف مریدین است و ۲۹ اسپیکر دارد؛ همچنین خروجی آن به ۱۴۳۰ وات می‌رسد.

(تصویر) موتور تیونینگ‌شده ب‌ام‌و در قلب شوالیه انگلیسی

صندلی‌های پیشرفته محصول جدید رنجرور شش حالت برای آرامش‌بخشی دارند. با انتخاب هر یک از این حالت‌ها، موزیک‌های اختصاصی پخش می‌شوند. این موزیک‌ها که با همکاری دانشگاه کاونتری تولید شده‌اند، ضمن کاهش استرس، ضربان قلب را تنظیم کرده و درک محیطی را افزایش می‌دهند.

رنجرور اسپرت SV در سال اول عرضه فقط در نسخه Edition One به فروش خواهد رسید. جالب اینکه این نسخه فقط برای مشتریان ویژه که دعوت‌نامه دریافت کرده‌اند، قابل سفارش خواهد بود.

 

منبع

با پیچیده‌ترین مرسدس بنز جهان آشنا شوید!
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا