اخبار

تزریق متقلبانه واکسن کرونا به اسم امحا/ کرونای هندی به ایران می‌رسد

، کیانوش جهانپور در مورد تخلفات در خصوص تزریق واکسن و امحای واکسن برای پیشگیری از این تخلفات، اظهار کرد: همه واکسن ها لازم نیست امحا شود و این اشتباهی است که جا افتاده. از واکسن هایی که در اختیار داریم فقط واکسن اسپوتنیک باتوجه به شرایط خاص نگهداری باید امحا شود، چون وقتی از انجماد منفی ۲۰ درجه سانتیگراد خارج می شود امکان نگهداری ندارد، ولی بقیه واکسن ها نیاز به امحا ندارد چون در درمای یخچال نگهداری می‌شوند و می‌توانند حداقل تا زمانی که فرد واجد شرایط برسد نگهداری شوند.

وی با اشاره به اینکه اسپوتنیک سهم عمده‌ای در واکسیناسیون دارد و به همین خاطر نگرانی ایجاد کرده است، گفت: برای جلوگیری از سوءاستفاده چند راهکار مطرح است؛ یکی اینکه مازاد واکسن به مردم تزریق شود مثل آنچه ابتدا در آمریکا اتفاق افتاد و صف‌هایی در مراکز تزریق واکسن تشکیل می‌شد که وقتی افراد واجد شرایط مراجعه نمی‌کردند، واکسن بدون ضابطه به این افراد تزریق می‌شد اگرچه این کار متوقف شد.

روایت وزیر اقتصاد از استعفای اجباری رئیس بورس/‌دژپسند: برخی در 10 ماه گذشته بورس را گروگان گرفتند تا در انتخابات بهره ببرند- اخبار اقتصاد ایران - اخبار اقتصادی تسنیم

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت راهکار بعدی را امحای واکسن عنوان کرد و افزود: امحای واکسن چه به اسم اسراف باشد یا نباشد نوعی مقابله و پیشگیری از فساد احتمالی است، چون ممکن است هر تزریق متخلفانه و متقلبانه را به اسم جلوگیری از امحا و اسراف واکسن بگذارند.

وی در مورد افرادی که فرم پر می‌کنند ولی واکسن نمی‌زنند نیز توضیح داد: به هرحال ما به نهادها، ارگان‌ها، سازمان‌ها، موسسات و انجمن‌هایی که نمایندگی کرده و به ما لیست می‌دادند اعتماد کردیم اما بعضی ممکن است تخلفی کرده باشند و سهمیه واکسن گروه‌های هدف را به افراد دیگر تزریق کنند. این افراد قطعا به دستگاه قضایی ارجاع می شوند.

وی با بیان اینکه نگرانی در مورد فاز اول واکسیناسیون بیشتر است، گفت: خوشبختانه فاز یک درحال اتمام است و وارد فاز دوم شویم که چون بیشتر، گروه‌های سنی ملاک است، مشخص‌تر و شفاف‌تر است و در مراکزی که اعلام می کنیم انجام خواهد شد.

جهانپور همچنین درخصوص شناسایی کرونای هندی در کشور گفت: تاکنون هیچ موردی از مواردی که توالی‌یابی ژنتیکی شده باشد مبنی براینکه منطبق با واریانت مشاهده شده در هند باشد نداشته‌ایم، ولی قطعا در روزها و هفته‌های آتی شاهد آن خواهیم بود اما امیدواریم این روند به تاخیر بیفتد.

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در بخوانید.

منبع: ایسنا

امارات صدور ویزای گردشگری برای ایرانیان را از سر گرفت
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا