اخبار خودرو

تحول تکنولوژی خودرو از موتور‌های احتراق داخلی به موتور‌های برقی

در کنار «تحول صنعت خودرو» و «تحول اجتماعی»، «تحول تکنولوژی» هم فصلی دیگر از رسالتی‌ست که برند فونیکس به دوش خود احساس می‌کند. این برند خودروسازی به‌عنوان نامی نوآور در صنعت خودروی کشور، برای تحولی بزرگ در تکنولوژی خودرو نیز برنامه‌های گسترده‌ای دارد تا در زمینه گذر از خودرو‌های احتراق داخلی به خودرو‌های برقی نیز پیشگام باشد.

به گزارش خبرآنلاین، همگام با افزایش آگاهی بشر پیرامون محیط زیست در سطح جهان، استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی به‌عنوان جایگزین وسایل سنتی که با سوخت‌های فسیلی کار می‌کنند، اهمیت مضاعفی پیدا کرده است. با این حال انتقال به تکنولوژی EV فرآیندی نبوده که در یک گام، امکان تحقق داشته باشد. سال‌ها تحقیق و توسعه برای صنعت خودرو و به منظور رسیدن به این پیشرفت قابل توجه در جهت حمل و نقل سازگار با محیط زیست، پشت سر گذاشته شده است. یکی از چالش‌هایی که خودروسازان در این انتقال با آن روبه رو شده اند این است که چگونه موتور‌های احتراق داخلی سنتی (ICE) را با سیستم‌های محرک برقی کارآمد و قابل اعتماد جایگزین کنند.

انتقال از موتور‌های ICE به تکنولوژی‌های برقی، چالشی پیچیده برای صنعت خودرو است، اما مزایای زیادی نیز دارد. از جمله این مزایا می‌توان به کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و کاهش وابستگی به منابع غیرتجدیدپذیر اشاره کرد. در حالی که بازسازی وسایل نقلیه ICE با موتور‌های الکتریکی یک رویکرد امیدوار کننده است، به دلیل محدودیت‌های مکانیکی همیشه امکان پذیر نیست. تلاش برای بهینه‌سازی، همیشه منطقی‌ترین راه حل نیست؛ چرا که بسیاری از وسایل نقلیه ICE به دلیل طراحی، وزن و سایر محدودیت‌های مکانیکی، با فناوری‌های برقی سازگار نیستند. راه حل دیگر که دنیای خودرو در مسیر آن پیش می‌رود، طراحی وسایل الکتریکی جدید به جای تلاش برای تبدیل وسایل نقلیه ICE است. این گزینه چالش‌های مکانیکی بازسازی را از بین می‌برد و به سرمایه گذاری و زمان توسعه قابل توجهی نیاز ندارد. علاوه بر این، اسقاط وسایل نقلیه موجود به منظور بازسازی، با هدر رفت انرژی و زمان همراه است. ایجاد وسایل نقلیه برقی جدید، یک راه حل مناسب است، اما نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی دارد. در نهایت، تکنولوژی هیبریدی که موتور‌های ICE را با تکنولوژی برقی ترکیب می‌کند ممکن است عملی‌ترین راه پیش رو برای صنعت باشد. با پیشرفت تکنولوژی خودرو‌های الکتریکی و کارآمدی آن‌ها، انتقال نهایی از وسایل نقلیه بنزین، امکان پذیرتر و پایدارتر خواهد شد.

عبور از دوران سوخت‌های فسیلی و موتور‌های احتراق داخلی، نه تنها مزایای قابل توجهی برای محیط زیست به همراه داشته است بلکه انعطاف پذیری و انتخاب بیشتری را برای رانندگان فراهم می‌کند. از کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و آلودگی هوا در شهر‌ها تا ارائه سواری آرام‌تر برای مسافران، همراه با صرفه جویی بالقوه در هزینه‌های سوخت در طول زمان، ویژگی‌های جذاب پرشماری برای علاقه‌مندی به چشم انداز رانندگی الکتریکی وجود دارد.

تولیدکنندگان پیشرو خودرو در سراسر جهان نیز این مزایا را تشخیص می‌دهند. آن‌ها به شدت در توسعه فن آوری خودرو‌های الکتریکی خود سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا عملکرد بهتری نسبت به موتور‌های سنتی مبتنی بر بنزین ارائه می‌دهند.

تحول تکنولوژی خودرو از موتور‌های احتراق داخلی به موتور‌های برقی

از کاهش آلودگی هوا تا کاهش هزینه‌های جانبی برای مالکان خودرو، اهداف اساسی فونیکس در مسیر تحولی بزرگ در زمینه تکنولوژی خودرو کشور است. مطابق ترند روز جهان، فونیکس قصد دارد محصولاتی از هر دو گروه اصلی خودرو‌های برقی یعنی پلاگین‌هیبرید (PHEV) که در کنار موتور بنزینی از موتور‌های برقی بهره می‌برد و قابلیت شارژ را دارد و همچنین تکنولوژی تمام برقی (EV)، محصولاتی را به بازار ارائه کند. محصول آتی فونیکس، خودرویی با تکنولوژی PHEV خواهد بود. موتور پلاگین-هیبرید این محصول، با کاهش استهلاک و کاهش آلودگی صدا، انقلابی در تکنولوژی خودرو را به نمایش می‌گذارد و با ویژگی‌های سازگار با محیط زیست، انعطاف‌پذیری را به دارندگان محصول، پیشکش می‌کند. این امکانی بر خلاف آنچه تا کنون در بازار خودرو کشور دیده شده است خواهد بود و سازگاری با محیط زیست را در کنار راحتی و لوکس بودن ارائه می‌دهد.

طبعا از آنچه در حمل و نقل سازگار با محیط زیست در پیش است هیجان زده هستیم و این یک دعوت عمومی است تا جامعه نیز در آینده نزدیک، در مسیری سبزتر حرکت کند.

منبع

(تصاویر) رافال جدیدترین شاسی بلند رنو/ چرا همه چیز شبیه پژو است؟!
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا