تحلیل سهام

تحلیل قیمت بیت کوین: شرط ادامه روند صعودی چیست؟

تحلیل قیمت بیت کوین: شرط ادامه روند صعودی چیست؟

بیت کوین از دو روز قبل اصلاحی نزولی را از بالای ۲۱٬۰۰۰ دلار آغاز کرده است. حال اگر خریداران بتوانند قیمت را بالای ۲۰٬۰۰۰ دلار نگه دارند، بیت کوین این شانس را خواهد داشت که روند صعودی روزهای اخیر خود را از سر بگیرد.

به گزارش نیوز بی‌تی‌سی، بیت کوین دو روز پیش برای عبور از مقاومت ۲۱٬۰۰۰ دلار تلاش می‌کرد. با اینکه قیمت در مقطعی این سطح را پشت سر گذاشت، کاهش شتاب صعودی بالای ۲۱٬۰۰۰ دلار اجازه دستیابی به سطوح بالاتر را به خریداران نداد.

اوج اخیر قیمت در ۲۱٬۰۷۴ دلار شکل گرفته و همان طور که از نمودار زیر پیداست، پس از آن اصلاحی نزولی در بازار بیت کوین آغاز شده است. در جریان این حرکت نزولی ابتدا حمایت ۲۰٬۶۰۰ و ۲۰٬۵۰۰ دلاری شکسته شد و فروشندگان موفق شدند قیمت را به زیر سطح ۵۰درصد اصلاحی فیبوناچی برسانند. گفتنی است در این تحلیل سطوح فیبوناچی بر اساس حرکت صعودی قیمت از ۲۰٬۰۲۹ دلار تا اوج ۲۱٬۰۷۴ دلاری تنظیم شده است.

بیت کوین اکنون پایین‌تر از مقاومت ۲۰٬۵۰۰ دلاری و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته (MA ۱۰۰ – خط قرمز در تصویر) قرار گرفته است و در کانالی نزولی نوسان می‌کند که مقاومتی را در ۲۰٬۷۰۰ دلار تشکیل داده است.

قیمت همچنان حمایت ۲۰٬۴۵۰ دلاری را که در نزدیکی سطح ۶۱.۸درصد اصلاحی فیبوناچی قرار دارد، حفظ کرده است و اگر در ادامه روند بازار صعودی شود، ۲۰٬۶۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته نزدیک‌ترین مقاومت‌های پیش روی بیت کوین خواهند بود.

تحلیل قیمت بیت کوین: شرط ادامه روند صعودی چیست؟
نمودار قیمت بیت کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید).

مقاومت کلیدی بعدی سطح ۲۰٬۷۰۰ دلار است که سقف کانال نزولی روی نمودار یک‌ساعته نیز محسوب می‌شود. پس از آن نوبت به ۲۱٬۰۰۰ دلار می‌رسد؛ عبور قاطعانه قیمت از این مقاومت کلیدی می‌تواند راه را برای جهش بیت کوین تا ۲۲٬۰۰۰ و سپس ۲۲٬۵۰۰ دلار هموار کند.

در مقابل، اگر بیت کوین در عبور از مقاومت ۲۰٬۷۰۰ دلاری ناموفق ظاهر شود، ممکن است روند نزولی ادامه پیدا کند. در این صورت، نزدیک‌ترین حمایت پیش روی قیمت سطح ۲۰٬۴۵۰ دلار خواهد بود و پس از آن نوبت به ۲۰٬۲۰۰ دلار می‌رسد.

حمایت کلیدی بعدی ۲۰٬۰۰۰ دلار است. عبور و بسته‌شدن کندل قیمت زیر این سطح خطر سقوط عمیق‌تر قیمت در کوتاه‌مدت را به خود به همراه دارد.

شاخص مکدی (MACD) در حال شتاب‌گرفتن در محدوده نزولی است و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز زیر محور میانی در سطح ۵۰ قرار دارد.

همان‌ طور که گفته شد، ۲۰٬۲۰۰ و ۲۰٬۰۰۰ دلار حمایت‌‌های کلیدی بیت کوین هستند و ۲۰٬۶۰۰، ۲۰٬۷۰۰ و ۲۱٬۰۰۰ دلار هم به‌عنوان مقاومت‌‌‌های پیش روی قیمت عمل می‌کنند.

منبع

تحلیل قیمت کاردانو: در آستانه اصلاح، فرصتی برای خرید در کف | 20 مهر - ""
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا