تحلیل سهام

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛ ۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛ ۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید

بیت کوین در طول ماه ژوییه (تیر) بازگشت صعودی قدرتمندی را رقم زد و بهترین عملکرد یک‌ماهه خود از اکتبر ۲۰۲۱ (مهر ۱۴۰۰) تاکنون را به ثبت رساند. بهبود وضعیت بازار بیت کوین و آلت کوین‌ها شاخص «ترس و طمع» ارزهای دیجیتال را در روز ۳۰ ژوییه (۸ مرداد) به ۴۲درصد رساند که بالاترین سطح از ۶ آوریل (۱۷ فروردین) محسوب می‌شود.

به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران در حال حاضر مشغول استفاده از سطوح قیمتی پایین فعلی به‌عنوان فرصتی برای خرید هستند. آن‌طور که از آخرین آمارهای درون‌زنجیره‌‌ای (On-chain) پیداست، موجودی بیت کوین صرافی‌ها در ماهی که گذشت به ۲.۴میلیون واحد سقوط کرده که اختلاف قابل‌توجهی با اوج ۳.۱۵میلیون واحدی مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۹۸) دارد.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛ ۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید
نقشه بازار ارزهای دیجیتال در arz.watch

مایک مک‌گلون (Mike McGlone)، تحلیلگر ارشد بلومبرگ، گفته است افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا به‌صورت پیوسته می‌تواند زمینه را به‌گونه‌ای فراهم کند که بیت کوین در مقایسه با بیشتر اشکال دارایی عملکرد بهتری از خود نشان دهد. او همچنین گفته است نسبت ریسک به سود (Risk/Reward) بیت کوین اکنون در جهت شکل‌گیری یکی از بزرگترین بازارهای صعودی تاریخ تغییر کرده است.

با این اوصاف، آیا بیت کوین می‌تواند در کوتاه‌مدت حرکت صعودی خود را گسترده‌تر کند و آلت کوین‌ها را نیز با خود بالا بکشد؟ برای پاسخ به این سؤال در ادامه نمودار ۵ ارز منتخب این هفته را با هم بررسی خواهیم کرد.

بیت کوین (BTC)

تلاش خریداران بیت کوین برای عبور از مقاومت ۲۴٬۲۷۶ دلاری طی دو هفته گذشته بدون نتیجه بوده است و همین موضوع نشان می‌دهد فروشندگان با قدرت از این سطح دفاع می‌کنند. نکته مثبتی که وجود دارد این است که خریداران نیز تا به اینجای کار از این مقاومت کلیدی چندان دور نشده‌اند.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛ ۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید
نمودار قیمت بیت کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید).

از شرایط فعلی بازار می‌توان این‌طور برداشت کرد که خریداران فعلاً عجله‌ای برای ذخیره سود (فروش) ندارند و همچنان در انتظار عبور قیمت از مقاومت ۲۴٬۲۷۶ دلاری هستند. عبور و بسته‌شدن کندل قیمت بالای این سطح می‌تواند به افزایش شتاب صعودی قیمت منجر شود و خریداران را برای رساندن بیت کوین به مقاومت بعدی در سطح ۲۸٬۱۷۱ دلار تشویق کند. انتظار می‌رود فروشندگان با نزدیک‌شدن قیمت به این محدوده نیز مقاومت خود را بیشتر کنند؛ اما اگر در مجموع زور خریداران بیشتر باشد، ۳۲٬۰۰۰ دلار می‌تواند هدف بعدی بیت کوین در این حرکت صعودی باشد.

شیب صعودی میانگین متحرک نمایی ۲۰روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) و قرارگرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده مثبت (بالای ۵۰)، نشان از برتری نسبی خریداران دارد.

در مقابل، فروشندگان باید قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰روزه در ۲۲٬۴۸۰ دلار برسانند تا بتوان گفت این چشم‌انداز صعودی اعتبار خود را از دست داده است. در این صورت راه برای ریزش بیت کوین تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۲۱٬۳۸۶ دلار باز خواهد شد. پس از آن نوبت به خط روند موجود در نمودار بالا می‌رسد و اگر این حمایت هم از دست برود، به این معنی است که فروشندگان بار دیگر کنترل بازار را در دست گرفته‌اند.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛ ۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید
نمودار قیمت بیت کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید).

آن‌طور که از نمودار ۴ساعته بیت کوین پیداست، خریداران برای مدت کوتاهی قیمت را به بالای مقاومت ۲۴٬۲۷۶ دلاری رسانده‌اند؛ اما موفق به استفاده از این موقعیت نشده‌اند. فروشندگان پس از بازگرداندن قیمت به زیر ۲۴٬۲۷۶ دلار، اکنون همچنان در تلاش‌اند حمایت میانگین متحرک نمایی ۲۰کندلی (۲۳٬۵۹۲ دلار) را هم از پیش رو بردارند. ناتوانی آنها در شکستن این حمایت تا این لحظه می‌تواند فعالیت خریداران بیت کوین در سطوح قیمتی پایین‌تر را نشان دهد.

اگر قیمت از سطوح فعلی به‌سمت بالا بازگردد، خریداران بار دیگر برای شکستن مقاومت بین ۲۴٬۲۷۶ دلار و ۲۴٬۶۶۸ دلار تلاش خواهند کرد. عبور از این ناحیه می‌تواند به افزایش شتاب صعودی بیت کوین کمک کند و در مقابل ازدست‌رفتن حمایت میانگین متحرک نمایی ۲۰کندلی راه را برای سقوط بیت کوین تا میانگین متحرک ساده ۵۰کندلی در ۲۲٬۷۰۹ دلار باز خواهد کرد.

بایننس کوین (BNB)

کندل قیمت بابینس کوین روز ۲۸ ژوییه (۶ مرداد) خط روند نزولی موجود در نمودار زیر را به‌سمت بالا قطع کرد و همین موضوع می‌تواند نشانه‌ای برای تغییر روند کلی این ارز دیجیتال باشد. خریداران در حال حاضر برای بالابردن قیمت با مقاومتی روانی در نزدیکی ۳۰۰ دلار مواجه هستند؛ اما نکته مثبتی که وجود دارد این است که قیمت فعلاً فاصله زیادی از این سطح نگرفته است. این یعنی خریداران بایننس کوین نیز ظاهراً عجله‌ای برای ذخیره سود ندارند.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛ ۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید
نمودار قیمت بایننس کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید).

شیب صعودی میانگین متحرک نمایی ۲۰روزه و قرارگرفتن شاخص قدرت نسبی در ناحیه مثبت به این معنی است که خریداران برای بالابردن قیمت با مقاومت کمی مواجه هستند. در صورتی که مقاومت ۳۰۰ دلاری در ادامه شکسته شود، قیمت بایننس کوین می‌تواند تا مقاومت بعدی در ۳۵۰ دلار رشد کند.

از طرفی، اگر روند بازار در ادامه نزولی شده و حمایت ۲۸۵ دلاری از دست برود، ممکن است قیمت مجدداً به سطح خط روند نزولی روی نمودار بازگردد. میانگین متحرک نمایی ۲۰روزه (۲۶۳ دلار) هم فاصله زیادی با این خط روند ندارد و به همین خاطر باید این محدوده را با دقت زیر نظر داشته باشیم. گفتنی است شکسته‌شدن حمایت میانگین متحرک نمایی ۲۰روزه ممکن است به کاهش قیمت بایننس کوین تا میانگین متحرک ساده ۵۰روزه در ۲۳۹ دلار منجر شود.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛ ۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید
نمودار قیمت بایننس کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید).

همان طور که در نمای ۴ساعته بازار بایننس کوین دیده می‌شود، قیمت پس از برخورد با مقاومت ۳۰۰ دلاری به‌سمت پایین بازگشته است و خریداران اکنون در تلاش‌اند حمایت میانگین متحرک نمایی ۲۰کندلی در ۲۸۵ دلار را حفظ کنند. این مسئله می‌تواند افزایش فشار خرید در سطوح قیمتی پایین‌تر را نشان دهد. انتظار می‌رود خریداران در ادامه بار دیگر برای عبور از مقاومت روانی ۳۰۰ دلاری دست به کار شوند و اگر موفق باشند، روند صعودی نیز ادامه پیدا خواهد کرد. پس از آن هم نوبت به مقاومت‌های بعدی قیمت در ۳۱۱ و ۳۲۲ دلار می‌رسد.

شکسته‌شدن حمایت میانگین متحرک نمایی ۲۰کندلی می‌تواند این چشم‌انداز صعودی را به‌کلی بی‌اعتبار کند. در این صورت این احتمال وجود دارد که بایننس کوین تا میانگین متحرک ساده ۵۰کندلی در ۲۶۸ دلار سقوط کرده و اگر خریداران موفق به حمایت از این سطح نشوند، در ادامه نوبت به حمایت بعدی در ۲۳۹ دلار می‌رسد.

یونی سواپ (UNI)

یونی سواپ روز ۲۶ ژوییه (۴ مرداد) از سطح شکست ۶.۰۸ دلاری به‌سمت بالا حرکت کرد که حمایت قوی خریداران در کف‌های قیمتی اخیر را نشان می‌دهد. این حرکت صعودی روز ۲۸ ژوییه (۶ مرداد) با مقاومتی در سطح ۱۰ دلار مواجه شد و فروشندگان اکنون در حال تشکیل مقاومتی قوی در نزدیکی این سطح هستند.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛ ۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید
نمودار قیمت یونی سواپ (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید).

شیب صعودی میانگین‌های متحرک و قرارگرفتن شاخص قدرت نسبی در منطقه مثبت، برتری خریداران را به نمایش می‌گذارد. اگر در ادامه قیمت از ۸.۱۱ دلار به‌سمت بالا بازگردد، به این معنی است که خریداران می‌خواهند این سطح را به یک حمایت جدید تبدیل کنند.

بازگشت قدرتمند قیمت از سطح ۸.۱۱ دلار می‌تواند راه خریداران را برای آزمایش دوباره مقاومت ۱۰ دلاری باز کند. ضمن اینکه عبور از این سطح ممکن است در ادامه به شروع موج صعودی بعدی و افزایش قیمت یونی سواپ تا ۱۲ دلار منجر شود.

از سوی دیگر، اگر در ادامه قیمت کاهش یافته و به زیر ۸.۱۱ دلار سقوط کند، ممکن است یونی سواپ تا سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰روزه در ۷.۴۸ دلار پایین بیاید. گفتنی است ازدست‌رفتن این حمایت نیز می‌تواند به‌عنوان نشانه‌ای از ضعیف‌شدن شتاب صعودی قیمت در نظر گرفته شود.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛ ۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید
نمودار قیمت یونی سواپ (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید).

در نمای ۴ساعته بازار یونی سواپ، تلاش خریداران برای دفاع از حمایت میانگین متحرک نمایی ۲۰کندلی در ۸.۶۷ دلار دیده می‌شود. حال اگر قیمت از سطوح فعلی به‌سمت بالا حرکت کند و مقاومت ۹.۱۸ دلاری شکسته شود، نوبت به تلاش برای عبور از ناحیه مقاومتی اصلی بین ۹.۸۳ و ۱۰ دلار می‌رسد.

در مقابل، سقوط قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰کندلی می‌تواند نشانه‌ای برای پیشی‌گرفتن عرضه از تقاضا در این مقطع باشد. در چنین شرایط ممکن ایت یونی سواپ تا ۸.۱۱ دلار و پس از این میانگین متحرک ساده ۵۰کندلی در ۷.۷۸ دلار سقوط کند. حفظ این حمایت برای خریداران حیاتی است، چون اگر قیمت به زیر این سطح سقوط کند، روند کوتاه‌مدت قیمت به نفع فروشندگان تغییر خواهد کرد.

فایل کوین (FIL)

کندل قیمت فایل کوین پس از چند روز نوسان در یک بازه بسیار باریک، روز ۳۰ ژوییه (۸ مرداد) شکست صعودی قابل‌توجهی را شکل داد و همین اتفاق می‌تواند نشانه‌ای برای تغییر روند کلی این ارز دیجیتال باشد. شاخص قدرت نسبی مدتی است که وارد محدوده «اشباع خرید» شده و این موضوع نشانه‌ دیگری برای پایان روند نزولی فایل کوین است.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛ ۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید
نمودار قیمت فایل کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید).

فایل کوین در مسیر جهش به سطوح بالاتر ممکن است با مقاومت در نزدیکی ۹.۵۰ دلار مواجه شود؛ اما اگر خریداران بتوانند قیمت را نزدیک این ناحیه نگه دارند، شانس فایل کوین برای عبور کامل از این سطح بیشتر خواهد شد. در این صورت، راه برای رشد قیمت تا ۱۶ دلار باز خواهد شد. ضمن اینکه انتظار می‌رود این سطح نیز به‌عنوان یک مقاومت قدرتمند عمل کند.

از طرفی، اگر قیمت در ادامه از سطوح فعلی به‌سمت پایین حرکت کند و حمایت ۶.۵۰ دلاری شکسته شود، به این معنی است که فعالیت فروشندگان با نزدیک‌شدن قیمت به اوج‌های مقطعی بیشتر شده است. انتظار می‌رود پس از آن هم قیمت برای چند روز دیگر بین ۵ و ۹.۵۰ دلار در نوسان باشد.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛ ۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید
نمودار قیمت فایل کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید).

آن‌طور که در نمای ۴ساعته بازار فایل کوین دیده می‌شود،‌ شتاب صعودی قیمت پس از عبور از سطح ۶.۴۰ دلار افزایش یافته است. در ادامه فروشندگان تلاش می‌کردند تا در سطح ۸.۸۹ دلار مانع ادامه روند صعودی شوند؛ اما خریداران با حمایت قیمت در سطوح پایین‌تر، فایل کوین را به مقاومت جدید در ۹.۵۰ دلار رساندند.

اکنون اگر قیمت از سطوح فعلی به‌سمت پایین حرکت کند، انتظار می‌رود خریداران در سطح ۳۸.۲درصد اصلاحی فیبوناچی (۸.۰۴ دلار) مانع از سقوط عمیق‌تر فایل کوین شوند. بازگشت قدرتمند قیمت از این سطح می‌تواند در ادامه شانس فایل کوین را برای شکستن مقاومت ۹.۵۰ دلاری بیشتر کند و پس از آن ممکن است حرکت صعودی قیمت تا ۱۰.۸۲ دلار ادامه داشته باشد. گفتنی است رسیدن قیمت به زیر ۷.۷۰ دلار نیز این چشم‌انداز صعودی را بی‌اعتبار خواهد کرد.

تتا (THETA)

تتا نتورک طی چند روز گذشته بین ۱ تا ۱.۵۵ دلار در نوسان بوده است و تلاش خریداران برای عبور از مقاومت سقف این بازه در ۳۰ ژوییه (۸ مرداد) نیز به جایی نرسیده است.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛ ۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید
نمودار قیمت تتا نتورک (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید).

اگر قیمت در ادامه از سطح میانگین‌های متحرک روی نمودار به‌سمت بالا حرکت کند، خریداران تشویق خواهند شد یک بار دیگر شانس خود را برای عبور از مقاومت سقف این کانال در ۱.۵۵ دلار آزمایش کنند. موفقیت آنها در انجام این کار می‌تواند جرقه‌ای برای شروع یک حرکت صعودی تازه باشد. اهداف احتمالی این حرکت صعودی جدید نیز به‌ترتیب ۲.۱۰ و ۲.۶۰ دلار است.

در مقابل، اگر حمایت میانگین‌های متحرک روی نمودار از دست برود، فروشندگان تلاش خواهند کرد که یک بار دیگر قیمت را تا سطح ۱ دلار پایین بکشند. پس از آن هم احتمالاً باید برای چند روز دیگر شاهد نوسان قیمت در این بازه باشیم.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛ ۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید
نمودار قیمت تتا نتورک (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید).

در نمای ۴ساعته بازار تتا دیده می‌شود که قیمت پس از برخورد با مقاومت ۱.۵۰ دلاری به‌سمت پایین بازگشته است و اکنون در نزدیکی میانگین متحرک نمایی ۲۰کندلی (۱.۳۸۲ دلار) در تلاش است به‌سمت بالا بازگردد. این شرایط می‌تواند نشان دهد که بخشی از معامله‌گران از هر فرصت کوچکی برای ذخیره سود در معاملات خود استفاده می‌کنند.

اگر در ادامه قیمت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰کندلی تثبیت شود، نوبت به میانگین متحرک ساده ۵۰کندلی خواهد رسید. این سطح برای خریداران از اهمیت زیادی برخوردار است، چراکه شکسته‌شدن آن می‌تواند قیمت تتا را تا ۱.۱۵ دلار پایین بکشد.

از سوی دیگر، اگر قیمت در ادامه با قدرت از سطح میانگین‌های متحرک روی نمودار بازیابی شود، به این معنی است که بخشی از معامله‌گران در کف‌های قیمتی مشغول خرید هستند. گفتنی است عبور از مقاومت ۱.۴۲ دلاری نیز می‌تواند راه را برای جهش دوباره قیمت تا ۱.۵۰ و سپس ۱.۵۵ دلار باز کند.

منبع

تحلیل قیمت بیت کوین: به سمت قله های جدید | 8 فروردین - ""
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا