اخبار ارز دیجیتال

تحلیلگران بازار: قیمت بیت کوین ممکن است به ۲۸,۰۰۰ دلار برسد

تحلیلگران بازار: قیمت بیت کوین ممکن است به ۲۸,۰۰۰ دلار برسد

عملکرد ضعیف بازار کریپتو در ماه می نیز ادامه یافته است و تحلیلگران اذعان داشته‌اند که احساس بدبینانه و رو به افول معامله‌گران ممکن است قیمت بیت کوین را تا ۲۸,۰۰۰ دلار کاهش دهد.

به گزارش بورس سیگنال “” و به نقل از کوین تلگراف، در آغاز ماه می شاهد ادامه عملکرد ضعیف بازار کریپتو و بازار بورس بوده‌ایم و در حال حاضر هیچگونه نشانه‌ای از عوامل کوتاه‌مدتی که می‌توانند روند نزولی را تغییر دهند وجود ندارد.

بازارهای بورس نیز در روند نزولی قرار دارند و طبق گفته یکی از محققان این حوزه به اسم کلارا مدالی (Clara Medalie)، قیمت سهام شرکت‌هایی که با بیت کوین در تعامل هستند، کاهش قابل توجهی داشته است.

مقایسه قیمت بیت کوین با قیمت سهام شرکت‌هایی که با بیت کوین در تعامل هستند
مقایسه قیمت‌ بیت کو‌ین با قیمت‌ سهام شرکت‌هایی که با بیت کو‌ین در تعامل هستند منبع: توییتر

مدالی در این خصوص گفته است:

قیمت سهام شرکت‌های بلاک، تسلا، مایکرواستراتژی و کوین‌بیس ۲۰ الی ۵۰ درصد کاهش یافته است.

اطلاعات کوین تلگراف مارکتز پرو و تریدینگ ویو نشان می‌دهد که گاوهای بیت کوین اوایل امروز تلاش کردند قیمت بیت کوین را به بالاتر از ۳۹,۰۰۰ دلار برسانند اما خرس‌ها به آسانی این تلاش را خنثی کردند و در نتیجه، قیمت بیت کوین به سطح ۳۸,۲۰۰ دلار برگشت. و در حال حار قیمت BTC در محدوده ۳۸,۵۳۰ دلار معامله می‌شود.

نمودار قیمت بیت کوین، تایم فریم یک روزه
نمودار قیمت‌ بیت کو‌ین، تایم فریم یک روزه (BTC/USDT) منبع: تریدینگ ویو

در ادامه، نظر تحلیلگران درباره نوسان قیمت کنونی و سطوح قیمت پایین‌تر که در صورت کاهش قیمت بیشتر باید مدنظر قرار دهیم را بررسی می‌کنیم.

کاهش قیمت بیشتر تا تبدیل میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه به سطح حمایتی

طبق گفته یکی از تحلیلگران بازار به اسم Rekt Capital، بررسی این مورد که قیمت بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه حفظ شود یکی از روش های آسانی است که عملکرد ضعیف کنونی بیت کوین را ارزیابی می‌کند. رکت کپیتال این معیار را به عنوان اندیکاتور احساس سرمایه‌گذاران بلندمدت نسبت به بیت کوین عنوان کرده است.

نمودار قیمت بیت کوین، تایم فریم یک روزه
نمودار قیمت‌ بیت کو‌ین، تایم فریم یک روزه (BTC/USD) منبع: توییتر

رکت کپیتال گفته است:

از اواسط سال ۲۰۲۱ تاکنون، بیت کوین نتوانسته است قیمت خود را به مدت طولانی در سطح بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه حفظ کند. هربار که قیمت‌ بیت کو‌ین به سطح بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه می‌رسد، این سطح قیمت را به عنوان سطح حمایتی از دست می‌دهد و به سطوح قیمت پایین‌تر کاهش می‌یابد.

قیمت ۲۸,۰۰۰ دلار می‌تواند کف قیمت بیت کوین باشد

یکی از معامله‌گران رمزارز با اسم مستعار Cantering Clark در خصوص عملکرد آتی قیمت بیت کوین، نمودار زیر را به اشتراک گذاشته است. این نمودار، شباهت‌های نوسان قیمت کنونی و نوسان قیمت ماه جولای ۲۰۲۱ را نشان می‌دهد.

نمودار قیمت‌ روزانه بیت‌ کو‌ین
نمودار قیمت‌ روزانه بیت‌ کوین (BTC/USD) منبع: توییتر

او در این خصوص گفته است:

مجددا پس از روند بلندمدت عدم نوسان قیمت و تمایل به پیشروی به کف قیمت، الگوی مشابهی با ماه جولای ۲۰۲۱ به وجود آمده است که طی آن، شاهد فروش‌های عمده اجباری و سپس تلاش برای افزایش قیمت هستیم. احتمال دارد که برای معامله‌گران یک تله ایجاد شده باشد.

پیتر برانت که یکی از معامله‌گران کهنه‌کار بازار است نیز نظر مشابهی داشته و خاطرنشان کرده است که اگر کانال نزولی کنونی تکمیل شود، قیمت بیت کوین ممکن است به کف قیمت جدیدی برسد.

نمودار قیمت‌ روزانه بیت‌‌ کو‌ین
نمودار قیمت‌ روزانه بیت‌ کوین منبع: توییتر

برانت در این خصوص گفت:

تکمیل کانال نزولی معمولا به کاهش قیمت برابر با عرض کانال منجر می‌شود که در این مورد، کاهش قیمت به ۳۲,۰۰۰ دلار است. حدس من کاهش قیمت به ۲۸,۰۰۰ دلار است.

انباشت بلندمدت ادامه دارد

علی‌رغم روند نزولی کنونی قیمت، اطلاعات گلس‌نود نشان می‌دهد که انباشت بیت کوین به رشد خود ادامه می‌دهد. یکی از کاربران توییتر به اسم Negentropic به این نکته اشاره و بیان کرده است:

ترسیدن دارندگان کوتاه‌مدت به کاهش قیمت منجر می‌شود، در حالی که موجودی خالص دارندگان بلندمدت افزایش یافته است.

انباشت بلندمدت هولدر های بیت کوین
انباشت بلندمدت هولدر های بیت کوین منبع: توییتر

در حال حاضر ارزش کل بازار رمزارز ۱.۸۲ تریلیون دلار و تسلط بیت کوین نیز ۴۰٪ است.

منبع

اسکان خبرنگاران قطار گردشگری در خوابگاه دانشگاه آزاد فیروزکوه- اخبار راه و مسکن - | ""
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا