اخبار ارز دیجیتال

بیت کوین چگونه می‌تواند به آزادی بیان کمک کند؟

بیت کوین چگونه می‌تواند به آزادی بیان کمک کند؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

الکس گلادشتاین، مدافع بیت کوین و مدیر ارشد استراتژی بنیاد حقوق بشر، استدلال می‌کند که بیت کوین دموکراسی‌های ازهم پاشیده را اصلاح می‌کند و با محدود کردن قدرت حکومت برای کنترل مردمش، با فساد دولتی مبارزه می‌کند.
در مصاحبه‌ای در 20 فوریه، گلادشتاین استدلال کرد که ماهیت غیرمتمرکز بیت کوین می‌تواند به عنوان سدی در برابر فساد و ظلم عمل کند. او گفت:

جایی که دموکراسی‌ها از هم پاشیده شده‌اند، به وضوح به ارز فیات مربوط می‌شود و فکر می‌کنم که بیت‌کوین این مشکل را به نوعی برطرف می‌کند.

گلادشتاین مدیر ارشد استراتژی بنیاد حقوق بشر است و از سال 2007 به این سازمان غیرانتفاعی خدمت کرده است. این بنیاد بر ترویج و حمایت از حقوق بشر در سطح جهانی متمرکز است.
گلادشتاین در اظهارات جدید خود تاکید کرد که بیت کوین نشان‌دهنده آزادی بیان، حقوق مالکیت و بازارهای باز سرمایه است، که همه اینها در یک دولت ظالم که اغلب به سانسور، مصادره و بازارهای سرمایه بسته متکی هستند، خفه می‌شود.
هم روسیه و هم چین در گذشته نگاه خصمانه نسبت به ارزهای دیجیتال داشته‌اند. دولت چین در سال 2021 عملاً همه تراکنش‌های رمزارزی را ممنوع کرد. با این حال، صدور اخیر مجوزهای کریپتویی در هنگ کنگ منجر به ایجاد گمانه‌زنی‌هایی شده مبنی بر اینکه موضع چین در مورد ارزهای دیجیتال در حال نرم‌تر شدن است.
از سوی دیگر، قانون اصلی رمزارز در روسیه، «در مورد دارایی‌های مالی دیجیتال»، استفاده از رمزارز را برای مقاصد پرداخت در سال 2020 به طور رسمی ممنوع کرد. این قانون روس‌ها را از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال منع نمی‌کرد، اما صرافی‌های رمزارزی محلی بدون نظارت باقی مانده‌اند.
گلادشتاین پیش‌بینی می‌کند که در سال‌های آینده محرک‌های بیشتری وجود خواهد داشت که مردم با «مشکلات فنی و نقدینگی با خدمات مالی سنتی» مواجه شوند و این موضوع به نوبه خود می‌تواند منجر به روی آوردن افراد بیشتری به بیت کوین به‌عنوان یک جایگزین شود.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!




شروع



منبع

کوین تلگراف

منبع

ارز پاندی ایکس چیست؟ آنچه باید درباره رمزارز پاندی ایکس بدانید | بورس سیگنال
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا