اخبار ارز دیجیتال

بیت کوین همچنان در حال نوسان محدود؛ حمایت‌های کلیدی در کجا قرار دارند؟

بیت کوین همچنان در حال نوسان محدود؛ حمایت‌های کلیدی در کجا قرار دارند؟

قیمت بیت کوین با کاهش ۲.۷٪ نسبت به روز گذشته به مرز ۲۹٬۲۰۰ دلار نزدیک شده است. این در حالیست که در هفته گذشته ارز دیجیتال BTC در محدوده بسیار باریکی در حال نوسان بوده است که نشان می‌دهد معامله‌گران در عدم قطعیت و شک به سر می‌برند.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین دسک، روز جمعه شاخص S&P500 به محدوده بازار نزولی وارد شد که این مقدار از ژانویه ۲۰۲۲ (دی ماه ۱۴۰۰) تاکنون حدود ۲۰٪ کاهش یافته است. قیمت بیت کوین در یک سال گذشته همبستگی بالایی با اس اند پی ۵۰۰ داشته است.

قیمت بیت کوین در یک هفته گذشته تقریبا بدون نوسان بزرگی در حال حرکت بوده است. شاخص‌های تکنیکال از یک روند خنثی تا یک روند نزولی حکایت دارند.

حمایت‌های کلیدی بیت کوین

نمودار قیمت بیت کوین تایم فریم هفتگی
نمودار قیمت بیت کوین تایم فریم هفتگی منبع: کوین دسک

بیتکوین در محدوده پایینی یک رنج یکساله در حال حرکت است و حمایت‌های ۲۷٬۰۰۰ دلاری و ۲۵٬۰۰۰ دلاری را فعلا در اختیار دارد. با این حال ممکن است قیمت رمز ارز بیت کوین این حمایت‌ها را نیز از دست دهد. علی‌رغم شرایط فروش بیش از حد، مومنتوم بیت کوین در یک وضعیت نامشخص قرار دارد که می‌تواند نشان‌دهنده یک روند خنثی تا نزولی در چند روز آینده باشد.

حمایت مهم و کلیدی بیت کوین در محدوده قیمت ۲۱٬۹۵۴ دلار، جاییکه میانگین متحرک ۲۰۰ هفتگی بیتکوین قرار دارد مستقر است. از دست رفتن این حمایت کلیدی می‌تواند منجر به سقوط قیمت بیت کوین تا محدوده ۱۷٬۶۷۳ دلار شود که معادل ۷۴٪ کاهش قیمت از اوج تاریخی ثبت شده در ۶۹٬۰۰۰ دلار است. در بازار خرسی سال ۲۰۱۸، قیمت بیتکوین حدود ۸۰٪ از اوج تاریخی خود سقوط کرد؛ امسال اگر این شرایط رخ دهد می‌توان انتظار داشت که رمزارز بزرگ بازار تا محدوده ۱۳٬۰۰۰ دلار کاهش یابد. گرچه این سناریو ممکن است با توجه به چرخه هاوینگ بیت کوین، رخ ندهد. در چرخه‌های چهارساله Bitcoin، در هر بازار خرسی، قیمت بیت کوین توانسته است بالاترین قیمت ثبت شده در چرخه قبل را به عنوان یک حمایت مهم حفظ کند.

اگر به سایر رمزارزها نگاهی بیندازیم خواهیم دید که قیمت اتریوم با ۳.۱٪ کاهش نسبت به روز قبل به زیر ۲۰۰۰ دلار وارد شده است. قیمت لونا همچنان در حال ریزش است و اکنون ممکن است ۰.۰۰۰۱ دلار را از دست دهد. سقوط ترا بزرگ‌ترین حادثه ۲۰۲۲ بوده است که منجر به از دست رفتن سرمایه بسیاری از کاربران رمزارز شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید مقاله «صفر تا صد سقوط ترا؛ چرا قیمت لونا سقوط کرد؟» را در میهن بلاکچین مطالعه کنید.

تتر (USDT) به عنوان بزرگ‌ترین استیبل کوین بازار و محبوب ترین آنها در جامعه کاربران ایرانی، به قیمت ۳۰٬۴۲۹ تومان در صرافی‌های ایرانی خرید و فروش می‌شود.

  • حمایت‌های مهم قیمت بیت کوین در کجا قرار دارند؟

حمایت‌های کلیدی بیت کوین در محدوده قیمت ۲۷٬۰۰۰ دلار و ۲۵٬۰۰۰ دلار واقع شده است. حمایت بزرگ بعدی در محدوده میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای در قیمت ۲۱٬۹۵۴ دلار قرار دارد.

منبع

ثابت ماندن نرخ بهره فدرال رزرو؛ قیمت بیت کوین در تلاطم
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا