اخبار بورسی

بورس نیاز به تصمیم‌گیری‌ در سطح کلان دارد- اخبار بازار سهام | بورس – | “”

بورس نیاز به تصمیم‌گیری‌ در سطح کلان دارد- اخبار بازار سهام | بورس – | بورس سیگنال “”

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مازیار تلاشان، کارشناس بازار سرمایه به بررسی عوامل تاثیرگذار بر کلیت بازار پرداخت و به بورسان گفت: تصمیمات جزیره‌ای نمی‌تواند سبب بهبود شرایط بازار شود و همچنین نمی‌تواند تغییر روند بازار را در پی داشته باشد. از طرفی شرایط تکنیکال و فاندامنتال بازار هم به گونه‌ای نیست که کفی برای آن متصور باشیم.

وی در ادامه افزود: با توجه به وجود برخی ابهام‌ها در اقتصاد کشور، نمی‌توان انتظار داشت شاخص بورس دچار تغییر و تحولی شدید و یا سقوطی چشمگیر شود اما در صورت ایجاد تغییرات چشمگیر و هدایت نقدینگی به سمت بازار سرمایه، پول‌های بسیار خوبی روانه سهم‌ها شده و شاهد تغییر چشمگیر در نحوه معاملات خواهیم بود.

به گفته این کارشناس بازار؛ ابهام نرخ ارز، بدبینی نسبت به تصمیمات اتخاذ شده و وجود کسری در بودجه که همیشه گریبانگیر کشور بوده، باعث شده بازار روند منفی را طی کند و چشم‌انداز روشنی بین اهالی بازار وجود نداشته باشد.

تلاشان در ادامه در پاسخ به این پرسش که توقف بازارگردان‌ها و معاملات الگوریتمی می‌تواند به کاراتر شدن بازار سرمایه کمک کند یا خیر؟ اظهار کرد: برطرف کردن یک مشکل نمی‌تواند به صورت دائم و بلندمدت دیگر مشکلات بازار را حل کند.

وی عنوان کرد: معاملات الگوریتمی از گذشته هم بوده و با توقف آن در گذشته لطمه دیگری بر بازار وارد شد. بنابراین، با حذف معاملات الگوریتمی موارد و یا مشکلات دیگری هم باید برطرف شود.

این کارشناس ادامه داد: ناامیدی بین سرمایه‌گذاران نسبت به بازار وجود دارد؛ بنابراین با حذف یک عامل نمی‌توان مشکلات بازار سرمایه را حل کرد که امیدواریم تصمیماتی که دست‌اندرکاران می‌گیرند، لطمه جدیدی به بازار وارد نکند.

انتهای پیام/

منبع

تاکید رئیس جمهور بر حفظ حقوق 1 میلیون سهامدار خودرویی- اخبار صنعت و تجارت - | ""
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا