اخبار اقتصادی

به دنبال بهره مندی از ظرفیت بزرگ وحدت مسلمانان در فعالیت های اقتصادی هستیم- اخبار راه و مسکن – | “”

به دنبال بهره مندی از ظرفیت بزرگ وحدت مسلمانان در فعالیت های اقتصادی هستیم- اخبار راه و مسکن – | بورس سیگنال “”

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ سعید محمد در اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: متأسفانه برخلاف رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری، شعار وحدت مسلمانان در زمینۀ اقتصادی به‌کلی مغفول مانده است. شاید یکی از دلایل اصلی این غفلت بزرگ، امید بستن برخی از مسئولان کشور به کمک‌های کشورهای غربی بوده است.

وی ادامه داد: اما در دولت انقلابی که این رویکردهای نادرست به سیاست خارجی به‌کلی تغییر کرده است، به نظر می‌رسد این راهکار می‌تواند به یکی از اولویت‌های سیاست خارجی و راهبردهای اقتصادی کشور تبدیل شود.

محمد ادامه داد: مسلمانان بسیاری در کشورهای گوناگون جهان زندگی می‌کنند که به‌طور عمیق به اسلام ناب محمدی و جمهوری اسلامی علاقه‌مندند و در پی بستری مناسب هستند که بتوانند به بهترین شکل ممکن این دلبستگی خود را در زمینه‌های گوناگون فرهنگی و اقتصادی به اثبات برسانند اما متأسفانه این دغدغۀ مهم هدف اولویت‌دار مسئولان نبوده و زمینه‌های تحقق آن به‌خوبی فراهم نشده است.

وی گفت: بر همین اساس و با توجه به اینکه مناطق آزاد پیشران اقتصادی کشور به حساب می‌آید، مناطق آزاد ایران می‌توانند پیشرو در تحقق این ظرفیت بر زمین‌مانده باشند و به بهترین شکل ممکن، این هدف را محقق سازند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: در اینجا لازم است به این نکته توجه کنیم که ایده بهره‌ بردن از این ظرفیت ویژه همکاری گسترده‌ اقتصادی بین کشورهای مسلمان پیش از این هم در کشور مطرح شده و تلاش‌هایی هم به‌منظور تحقق آن انجام شده است اما متأسفانه به دلایل مختلفی در حد یکی‌دو نشست محدود، باقی مانده‌ و به نتایج عملی درخوری دست نیافته است.

انتهای پیام/

منبع

اطلاعیه راه آهن درباره ضرب و شتم بانوی محجبه در قطار ؛ رئیس قطار 620 تهران-یزد تعلیق شد- اخبار راه و مسکن - | ""
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا