اخبار ارز دیجیتال

بهترین ارز دیجیتال متاورس – بهترین پروژه متاورس | بورس سیگنال

بهترین ارز دیجیتال متاورس – بهترین پروژه متاورس | بورس سیگنال

با تغییر نام برند فیسبوک به متا، پروژه‌های متاورس جان تازه‌ای گرفت و رمزارزهای متاورسی نیز افزایش قیمت چشمگیری را تجربه کردند. اما شاید این سوال پیش بیاید که بهترین پروژه‌های متاورس برای سرمایه گذاری و بهترین ارزهای دیجیتال این بازار برای سرمایه گذاری کدام است؟

در این مطلب قصد داریم بهترین پروژه‌های متاورسی و محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال متاورس را معرفی کنیم.

بهترین ارز دیجیتال متاورس

بهترین ارز دیجیتال متاورس

با مراجعه به وب سایت هایی مانند کوین مارکت کپ (coinmarketcap) یا کوین بیس به راحتی می‌توانید فهرستی از رمزارزهای متاورسی را مشاهده کنید. برای انجام این کار در وب سایت کوین مارکت کپ به قسمت  Cryptocurrencies و سپس به Categories مراجعه کرده و در جدول مربوطه اگر گزینه متاورس را انتخاب کنید، فهرستی از ارزهای دیجیتال متاورسی برای شما نمایش داده می‌شود. در این فهرست براساس ارزش بازار بهترین رمزارزهای متاورسی طبقه بندی شده‌اند.  

وب سایت کوین مارکت کپ

نکته: فهرست تهیه شده در این مطلب مربوط به ۳۰ فرودین‌ماه ۱۴۰۱ است و ارزش بازار رمزارزها با گذشت زمان می‌تواند تغییر کند.

نکته: مطالب ارائه شده در این مطلب حاوی توصیه یا پیشنهاد برای خرید رمزارز نیست.

وب سایت کوین مارکت کپ

بهترین رمزرازهای متاورس براساس ارزش بازار

براساس داده‌های وب‌سایت کوین مارکت کپ از بین رمزارزهای متاورسی، مانا (MANA) با ارزش بازار  3,907,784,667 دلاری از دی‌سنترالند (Decentraland) صدرنشینی را از آن خود کرده است. بعد از مانا رمزارز متاورسی دیگری که رتبه دوم را از نظر ارزش بازار ارزهای دیجیتال متاورسی ازآن خود کرده، «ایپ کوین» (APE) از پروژه اکسی اینفینیتی (Apecoin) است. این رمزارز نیز ارزش بازار 3,388,189,594 دلاری (‌به تاریخ ۳۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۱) دارد.

رمزارز نام آشنای سند (SAND) در جایگاه سوم رتبه بندی کوین مارکت کپ از نظر ارزش بازار قرار دارد.  

پروژه رمزارز رمزارز ارزش بازار
دیسنترالند MANA مانا 3,907,784,667 دلار
ایپ کوین APE ایپ 3,388,189,594 دلار
سندباکس SAND سند 3,322,413,992 دلار
تتانتورک THETA تتا 3,071,029,734 دلار
اکسی اینفینیتی AXE اکسی 3,193,820,314 دلار

دیسنترالند Decentraland – مانا MANA

دیسنترالند از جمله پروژه های قدرتمند متاورسی محسوب می‌شود. مانا (MANA) و لند (LAND) از توکن‌های دیسنترالند محسوب می‌شوند. همانطور که داده‌های کوین مارکت کپ نیز نشان می‌دهد، رمزاراز «مانا» بیشترین ارزش بازار ارزهای دیجیتال متاورسی را به خود اختصاص داده است.

دیسنترالند در واقع فضایی مجازی است که در توسعه آن از فناوری بلا کچین استفاده شده است. این پروژه از اکوسیستم اتریوم قدرت گرفته و توکن آن مبتنی بر استاندارد ERC20 است. کاربران دیسننترالند می‌توانند ضمن بازی در این دنیای مجازی، املاک و مستغلات خریداری کرده و به فروش برسانند.

دیسنترالند در سال ۲۰۱۵ راه اندازی شد و در واقع یک سازمان غیرمتمرکز (DAO) است تا مدیریت پروژه را به کاربران خود واگذار کند. این پلتفرم توسط استبان اوردانو (Esteban Ordano)  و آریل میلیچ ( Ariel Meilich) کار خود را آغاز کرد و اکنون هر دو به عنوان مشاوران اصلی این بنیاد مشغول فعالیت هستند.

پس از راه اندازی این بنیاد در سال ۲۰۱۵ آریل رهبری آن را در بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ برعهده داشت. اما اکنون در نقش مشاور این بنیاد حضور دارد.

ایپ کوین ApeCoin – ایپ APE

ایپ کوین با علامت اختصاری APE ارز دیجیتال اکوسیستم BAYC است که به صورت لایه غیرمتمرکز برای برخی فعالیت‌ها توسعه یافته است. این رمزارز نیز با استاندارد مبتنی بر REC-20 اتریوم توسعه یافته و در برخی از بزرگترین صرافی‌ها قابل معامله است.

براساس اطلاعاتی که تاکنون در مورد این رمزارز منتشر شده فعلا برنامه توکن سوزی برای آن درنظر گرفته نشده است و در نتیجه عرضه آن کاهش پیدا نخواهد کرد. توسعه دهندگان ایپ اهدافی را دنبال می‌کنند و قصد دارند از این رمزارز در برخی محصولات، بازی‌ها و خدمات دیگر استفاده کنند. همچنین دسترسی به برخی از بخش های اکوسیستم از طریق پرداخت ایپ فراهم می‌شود.

ایپ کوین ApeCoin - ایپ APE

سندباکس Sandbox – سند SAND

سندباکس نامی آشنایی در بین پروژه‌های متاورسی است. نام سندباکس در واقع از زمین شنی مخصوص بازی کودکان گرفته شده و محیطی بسته و امن برای پروژه‌های تحتوب محسوب می‌شود. رمزارز این پروژه با نام سند و نماد اختصاری SAND شناخته می‌شود که با استاندارد ERC-20 و روی بستر بلاک چین اتریوم قرار دارد. در دنیای مجازی سندباکس کاربران می‌توانند با استفاده از رمزارز SAND بازی و معامله کنند.  

پلتفرم سندباکس حاصل همکاری «آرتور مادرید» و «سباستین بروگت» است و به عنوان یکی از پروژه‌های زیر مجموعه شرکت Pixowl که توسط این آنها راه اندازی شد به شمار می‌رود. هر دو آنها در دو رشته اقتصاد و سیستم‌های کامپیوتری تحصیل کرده‌اند و درکنار یکدیگر در پروژه‌های مختلف گیمینگ فعالیت کرده‌اند.

گفتنی است کشورهای امارت، بحرین و کویت از نخستین کشورهای خاورمیانه هستند که ازسندباکس استفاده کرده‌اند. سندباکس در کشورهای بریتانیا و آمریکا نیز طرفداران خودش را دارد و حتی FCA انگلستان به ۱۱ شرکت لاکچین در سال ۲۰۱۸ اجازه داده بودبه سندباکس دسترسی داشته باشند. اداره حمایت از مصرف کننده مالی آمریکا موسوم به CFPB نیز به شرکت‌های بلاکچینی و رمزارز پیشنهاد کرده بود از سندباکس استفاده کنند.

شبکه تتا Theta Network – تتا THETA

توکن‌های THETA و TFUEL توکن‌های اختصاصی پلتفرم تتانتورک (Theta Network) هستند. شبکه تتا در واقع برای بارگذاری و استریم ویدیوها طراحی شده و پروتکل منبع بازی از شبکه بلاک چین غیرمترمرکز است. رمزارز تتا در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شد.

شبکه توئیچ یکی از رقیبان جدی شبکه تتا محسوب می‌شود. هرچند باید این موضوع را درنظر داشت که شرکت‌های بزرگی همچون سامسونگ و سونی از شبکه تتا پشتیبانی کرده‌اند و در نتیجه می‌توان انتظار داشت آینده روشنی در انتظار تتا باشد. گفتنی است تیم این پلتفرم در سیلیکون ولی ایالات متحده مستقر هستند و در واقع این پروژه از نظر موقعیت مکانی در جایگاه مهمی واقع شده است.

توکن THETA مبتنی بر استاندارد ERC20‌ است و روی بلاک چین اترویم فعال شد. کاربران تتانتورک پس از پخش استریم‌ها یا اعتبارسنجی آنها می‌توانند به عنوان پاداش کوین تتا دریافت کنند. بازدیدکنندگان ویدیوها هم در شبکه تتا دست خالی برنمی‌گردندو به ازای تبلیغ ویدیوها و مشاهده آنها توکن TFUEL دریافت می‌کنند. در واقع توکن‌های این شبکه به عنوان پاداش برای تولیدکنندگان محتوا به کار برده می‌شود.

اکسی اینفینیتی Axie Infinity  – اکسی AXS

اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) با رمزارز اکسی با علامت اختصاری AXE بر بستر بلاکچین اتریوم شده است. این رمزارز در سال ۲۰۱۸ عرضه شد و مبتنی بر استاندارد ERC-20 است. ایده اولیه آن توسطیک استارتاپ ویتنامی شکل گرفت و در ابتدا با نام Sky Mavis استارت خورد. تیم توسعه دهنده این پلتفرم ۲۵ نفر بودند.

کاربران در پروژه اکسی اینفینیتی می‌توانند توکن‌های اکسی را خرید و فروش کنند و نوعی بازی مبتنی بر NFT‌ است. پلتفرم بازی اکسی اینفینیتی دارای آیتم‌های متنوعی است که از استاندارد ERC-721 استفاده می‌کنند.

بازی اصلی از Pokémon الهام گرفته و نوعی بازی مبارزه‌ای محسوب می‌شود که کاربران در آن می‌توانند Axies  را برای مبارزه آموزش بدهند. همچنین می‌توانند Axies را در بازار NFT بفروشند. امکان خرید و فروش رمزارز اکسی در برخی صرافی‌ها از جمله بایننس وجود دارد.

برخی از توکن‌ها برای فروش عمومی درنظر گرفته شده‌اند و برخی دیگر برای بازی در دسترس کاربران قرار دارند. این رمزارز دارای حداکثر عرضه ۲۷۰ میلیون کوین است.

اکسی اینفینیتی Axie Infinity

سایر رمزارزهای معروف متاورسی

در بین ارزهای دیجیتال متاورسی، برخی رمزارزها وجود دارند که از نظر ارزش بازار جزو ده توکن برتر کوین مارکت کپ نیستند، ولی در بین معامله گران و افرادی که در این حوزه فعالیت دارند از محبوبیت خوبی برخوردار هستند که در ادامه برخی از این ارزهای دیجیتال متاورسی محبوب را مرور می کنیم.

گالا گیمز Gala Games – گالا GALA

یکی دیگر از ارزهای دیجیتال متاورسی که نامی آشنا دارد گالا با علامت اختصاری GALA مربوط به پروژه گالاگیمز (Gala Games) است. گالاگیمز در واقع شرکت بزرگی در زمینه توسعه بازی بر بستر بلاکچین است که از سال ۲۰۱۹ فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرد و توکن‌های خود را مبتنی بر استاندارد ERC-1155 توسعه داد. اکوسیستم گالاگیمز غیرمتمرکز است و توکن گالا روی شبکه اترویم و زنجیره هوشمند بایننس اجرا می‌شود.

گفتنی است بازی‌های اکوسیستم گالاگیمز از جمله بازی تاون استار (Town Star) و بازی اسپایدر تنک (Spider Tank) رایگان هستند.

«اریک شایرمایر» موسس شرکت گالاگیمز است و پیش از این وی بنیان‌گذار شرکت زینگا (Zynga) بود که در حوزه بازی‌های اجتماعی و موبایل فعالیت می‌کند. گالاگیمز در سال ۲۰۱۹ کار خود را آغاز کرد.

انجین کوین Enjin Coin  – انجین ENJ

انجین کوین (Enjin Coin) پلتفرم رمزارز دیگری است که با توکن انجین با علامت اختصاری ENJ جزو رمزارزهای محبوب متاورسی محسوب می‌شود. این پلتفرم در بلاکچین اتریوم ایجاد شده است. اوکن ENJ مبتنی بر استاندارد ERC-20 از قراردادهای هوشمند ERC-1155 پشتیبانی می‌کند.

انجین در واقع انجمن بازی‌های ویدیویی غیرمتمرکز است و شرکت‌هایی همچون سامسونگ، یونیتی، گیمرهای کامپیوترهای شخصی و برخی برندهای ورزشی از شرکای آن هستند.

های استریت Highstreet – های HIGH

«های استریت» (Highstreet) نیز نامی آشنا در بین پروژه‌های متاورسی است که با رمزارز «های» با علامت اختصاری HIGH توسعه یافته است. در پلتفرم «های استریت» کاربران می‌توانند ضمن بازی و کسب جوایز از فضای متاورسی برای رویدادهای اجتماعی و سایر فعالیت ها بهره ببرند.

رمزارز HIGH به کاربران این امکان را می دهد تا بتوانند در فضای متاورسی خرید و فروش انجام بدهند. جهان این بازی از کاشی‌های شش ضلعی با طراحی جالب ایجاد شده است که جزئی از یک ساختمان هستند. های استریت نیز پروژه‌ای غیرمتمرکز است و براساس پروتکل متاپلکس (Metaplex) ساخته شده است.

شرکت های مختلفی از جمله تولید کنندگان پوشاک، لباس‌های گران قیمت و لباس‌های ساده می‌توانند فروشگاه‌های مجازی خود را در متاورس «های استریت» بسازند.

بنیانگذار «های استریت» فردی به نام «تراویس وو» و تیم اصلی پروژه شرکت Lumiere VR است که کار خود را با توسعه فناوری واقعیت مجازی برای آکواریوم‌ها، موزه‌ها و باغ وحش‌ها آغاز کرد ولی در ادامه توانست کار خود را توسعه دهد.  

فلوکی اینو Floki Inu – فلوکی FLOKI

فلوکی اینو (Floki Inu) با علامت اختصاری توکن فلوکی (FLOKI) رمزارز غیرمتمرکز دیگری است که در سال ۲۰۲۱ وارد بازار جهانی ارزهای دیجیتال شد و در پلتفرم‌های اتریوم و بایننس فعال بوده و توانسته رشد خوبی را از ابتدای عرضه آن تجربه کند. صرافی‌های بسیاری اکنون فلوکی را عرضه می‌کنند.   

متاهیرو Metahero – هیرو HERO

رمزارز «متاهیرو» (Metahero) با توکن «هیرو» با علامت اختصاری HERO نیز ارز دیجیتال غیرمتمرکزی است که در سال ۲۰۲۱ وارد بازار جهانی شد و پلتفرم آن بایننس کوین ساخته شده است. هم اکنون این کوین در برخی صرافی‌ها معامله می‌شود و به تدریج صرافی‌های بیشتری آن را به فهرست خود اضافه کرده‌‌اند.

هیرو توانست از زمان عرضه اولیه توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند و جزو یکی از رمزارزهایی محسوب می‌شود که در سال ۲۰۲۲ مورد توجه قرار دارد و توانسته خود را در فهرست توکن‌های محبوب ۲۰۲۲ که لازم است سرمایه ‌گذاران نیم نگاهی به آن داشته باشند قرار دهد.

سوشی سواپ SushiSwap – سوشی SUSHI

سوشی سواپ (SushiSwap) با توکن سوشی و علامت اختصاری SUSHI توسط شف نومی (Chef Nomi) توسعه یافته است و توسعه دهنده آن یک سرآشپز خود را معرفی می‌کند. سوشی سواپ یک فورک از توکن یونی سواپ (Uni Swap) است که بر بستر اتریوم ایجاد شده است. این رمزارز در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شد.

سخن پایانی

ارز دیجیتال متاورس و پروژه‌های متاورسی حوزه رو به رشدی دارند و بهترین آنها در طی زمان تغییر می‌کند. در مطب حاضر سعی شد ضمن فهرست کردن ۵ رمزارز متاورسی با بیشترین ارزش بازار، ارزهای دیجیتالی متاورسی که توانسته‌اند توجه بسیاری از سرمایه گذاران را به خود در سال 2022 جلب کنند، مرور کنیم. این فهرست می‌تواند با گذشت زمان تغییر کند.

سوالات متداول درباره بهترین ارز دیجیتال متاورس

بهترین ارز های دیجیتال متاورس کدامند؟

از بهترین رمزارزهای متاورس بر اساس ارزش بازار یا مارکت کپ می‌توان به مانا (MANA)، ایپ (APE) و سند (SAND) اشاره کرد.

بهترین پروژه های متاورس کدامند؟

از بهترین پروژه های متاورس می‌توان به دیسنترالند، ایپ کوین و سندباکس اشاره کرد.

کدام رمزارز متاورس ارزش بالاتری در بازار دارد؟

در حال حاضر مانا (MANA) از پروژه دیسنترالند و ایپ (APE) از پروژه ایپ کوین بیشترین ارزش بازار یا مارکت کپ را دارند.

منبع

انجام انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث امکان‌پذیر شد- اخبار بازار سهام | بورس - | ""
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا