اخبار ارز دیجیتال

بنیاد لونا خرید بیت کوین را از سر گرفت؛ این استراتژی تا چه زمانی ادامه دارد؟

بنیاد لونا خرید بیت کوین را از سر گرفت؛ این استراتژی تا چه زمانی ادامه دارد؟

بیت کوین همچنان به دنبال صعود به بالای میانگین متحرک ۲۰۰ روزه خود است. تحولات اخیر قیمت بیت کوین در حالی رقم می‌خورد که بنیاد لونا (LFG)، سازمان غیرانتفاعی متمرکز بر استیبل کوین ترا دوباره خرید بزرگترین رمزارز بازار را از سر گرفته است.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین دسک، بنیاد لونا این هفته ۵،۷۷۳ واحد بیت کوین با ارزشی بالغ بر ۲۷۲ میلیون دلار خریداری کرده است. آدرس تایید شده کیف پول این بنیاد (توسط کوین دسک) نشان می‌دهد که حدود نیمی از این تعداد بیت کوین در روز دوشنبه و باقی آن، ساعاتی قبل و در روز جاری خریداری شده‌اند. گفتنی است هفته گذشته این بنیاد هر روز ۱۲۵ میلیون دلار بیت کوین خریداری کرد.

وتل لوند از شرکت آرکین ریسرچ در این رابطه اظهار داشت:

بنیاد لونا پس از خرید بزرگ روز دوشنبه و وقفه معلاماتی دوباره امروز بازگشته و ۲،۹۴۳ واحد بیت کوین خریداری کرده است. هفته گذشته، این بنیاد، در روز شنبه ۱۶۰ میلیون دلار و باقی روزها ۱۲۵ میلیون دلار تتر را ارسال کرد و پس از آن به سرعت بیت کوین خرید.

بنیاد لونا ماه گذشته اعلام کرد ۱ میلیارد دلار از طریق فروش در بازار OTC جمع آوری کرده است و قصد دارد تا آن را به عنوان پشتوانه استیبل کوین غیرمتمرکز UST مبتنی بر اکوسیستم ترا قرار دهد. این دور تامین سرمایه توسط شرکت‌های Jump Crypto و Three Arrows Capital رهبری شد.

این بنیاد اوایل این ماه ذخایر بیت کوین خود را به ۳ میلیارد دلار افزایش داد و از تتر برای خرید بیشتر استفاده می‌کند. استیبل کوین تتر با توجه به نسبت ۱:۱ آن با دلار آمریکا، کاربران را در برابر نوسانات بازار حفظ می‌کند.

لوند در تلگرام در واکنش به اخبار اخیر گفت:

این پشتوانه به حفظ پیوند استیبل کوین ترا با دلار در مقاطعی که بازار نزولی است کمک خواهد کرد.

استیبل کوین ترا برای حفظ ارزش دلاری خود، مکانیسم از بین بردن توکن‌های لونا را در پیش گرفته است به طوری که به ازای هر UST ایجاد شده، یک دلار لونا در بلاکچین ترا سوزانده می‌شود.

بنیاد لونا در حال حاضر ۳۰،۷۲۸ واحد بیت کوین با ارزشی بالغ بر ۱.۴۵ میلیارد دلار جمع‌آوری کرده و از هدف یک میلیارد دلاری خود فراتر رفته است. آدرس اتریوم این بنیاد در حال حاضر ۸۴۸ میلیون دلار استیبل کوین دارد که می‌تواند برای خرید بیشتر بیت کوین استفاده شود. علاوه بر این، این بنیاد ممکن است ۸۰۰ میلیون دلار UST اضافی خود را به تتر تبدیل و برای خرید بیت کوین استفاده کند.

کیف پول بیت کوین بنیاد لونا
کیف پول بیت کوین بنیاد لونا

در حالی که هیچ فرمول یا برنامه مشخصی برای خرید بیت کوین توسط بنیاد لونا وجود ندارد، در صورتی که این بنیاد به الگوی خرید قبلی خود ادامه دهد، فرآیند سرمایه‌گذاری در بیت کوین این سازمان ظرف دو هفته آینده تکمیل خواهد شد.

لوند در این رابطه گفت:

اگر بنیاد لونا با سرعتی مشابه با هفته پیش ادامه دهد و ۸۰۰ میلیون دلار UST اضافی به تتر تبدیل نشود، پشتوانه بیت کوینی تا ۶ آوریل تکمیل خواهد شد. با فرض بر اینکه قیمت بیت کوین تا ۶ آوریل ثابت و در محدوده ۴۷،۰۰۰ دلار باقی بماند، این بنیاد ۴۸،۸۰۰ واحد بیت کوین در اختیار خواهد داشت.

وی افزود:

اما در صورتی که ۸۰۰ میلیون UST اضافی به تتر تبدیل و برای خرید بیت کوین استفاده شود، فرآیند خرید تا ۱۴ آوریل نهایی شده و ۱۷،۰۰۰ واحد بیت کوین دیگر به خزانه اضافه خواهد شد و به این ترتیب بنیاد لونا ۶۵،۰۰۰ بیت کوین خواهد داشت.

مفهوم این سرمایه‌گذاری این است که حداقل در کوتاه‌مدت، مسیر بیت کوین مقاومت چندانی نخواهد داشت. جالب است بدانید دو کوان، مدیرعامل و بنیانگذار ترا لبز اخیرا در توییتی عنوان کرد که بنیاد لونا می‌تواند خرید بیت کوین را به ۱۰ میلیارد دلار افزایش دهد.

نمودار خرید بیت کوین بنیاد لونا
نمودار صندوق بیت کوین بنیاد لونا

قیمت بیت کوین در حوالی ۴۷،۰۰۰ دلار معامله می‌شود و در روز اخیر تغییر چندانی نکرده است. داده‌های وب سایت تریدینگ ویو نشان می‌دهد بزرگترین رمزارز بازار در طول هفته گذشته حدود ۱۳.۵٪ افزایش یافته که بیشترین رشد از آوریل (فروردین-اردیبهشت) ۲۰۲۱ است. طبق تحقیقات شرکت آرکین، خریدهای اخیر بنیاد لونا احتمالا به رونق بازار کمک کرده است و به همین خاطر فعالیت‌های این بنیاد باید در روزهای آینده به دقت پیگیری شود.

منبع

نماینده حامی بیت کوین و ارزهای دیجیتال نامزد ریاست مجلس آمریکا شد - ""
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا