اخبار اقتصادی

بزرگترین بانک روسیه از دسترسی به سوئیفت محروم شد- اخبار اقتصاد جهان – | “”

بزرگترین بانک روسیه از دسترسی به سوئیفت محروم شد- اخبار اقتصاد جهان – | بورس سیگنال “”

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، غول بانکی روسیه یعنی اسبربانک Sberbank مشمول تحریم‌های جدیدی قرار گرفت که روز دوشنبه توسط رهبران اتحادیه اروپا تصویب و منجر به قطع دسترسی این بانک به سیستم پیام‌رسان مالی جهانی سوئیفت شد.

چارلز میشل، رئیس شورای اروپا پس از نشست سران اتحادیه اروپا اعلام کرد: این بسته تحریمی شامل سایر اقدامات سخت‌گیرانه است: حذف سوئیفت بزرگترین بانک روسیه یعنی اسبربانک.

این مقام افزود که آخرین مجازات ها علیه روسیه همچنین شامل ممنوعیت سه رسانه دولتی و همچنین تحریم افرادی است که گفته می‌شود مسئول جنایات جنگی در اوکراین هستند.

به گفته دفتر مطبوعاتی اسبربانک، انتظار نمی رود که قطع ارتباط این بانک با سوئیفت از نظر دارایی بر فعالیت داخلی آن در روسیه تأثیر بگذارد، زیرا تسویه حساب های بین المللی پیش از این نیز به دلیل تحریم های اعمال شده قبلی محدود بود.

این بانک در بیانیه‌ای گفت: اسبربانک به طور معمول به کار خود ادامه می دهد. محدودیت‌های اصلی پیش ازاین نیز وجود داشتند. قطع ارتباط با سوئیفت وضعیت کنونی تسویه حساب‌های بین المللی را تغییر نمی‌دهد.

اسبربانک افزود: تراکنش‌های داخلی به سوئیفت وابسته نیستند و توسط این بانک در حالت استاندارد انجام می شوند.

در ماه آوریل، الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه گفت که اکثر وام دهندگان روسی و 52 سازمان خارجی از 12 کشور به سیستم انتقال پیام های مالی (SPFS)، جایگزین سوئیفت برای روسیه، دسترسی پیدا کرده‌اند. این تنظیم کننده همچنین گفت که قصد دارد هویت اعضای این سیستم پرداخت را مخفی نگه دارد.

انتهای پیام/

منبع

اپراتورها برخی بسته‌های اینترنتی را حذف کردند / رگولاتوری: هیچ دستوری برای حذف بسته‌ها صادر نشده- اخبار فناوری اطلاعات | اینترنت | موبایل - | ""
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا