اخبار

با چقدر پول می‌توان خانه‌دار شد؟ / لیستی از ارزان‌ترین خانه‌‎های تهران

اگر متاهل هستید و حداقل ۱۰۰تا ۱۲۰ میلیون تومان پس‌انداز دارید، می‌توانید با گرفتن ۲۵۰ میلیون تومان وام مسکن از اجاره‌نشینی خلاص شوید. جست و جوی آگهی‌های حال حاضر املاک تهران نشان می‌دهد که گزینه‌های ۳۵۰ تا ۳۷۰ میلیون تومانی برای خرید مسکن در برخی مناطق جنوبی تهران وجود دارد.

در فایل بنگاه‌داران املاک پایتخت یک خانه ۶۲ متری در منطقه ابن‌بابویه و ظهیرآباد، میدان حسن‌زاده که ۱۵ سال ساخت است با قیمت ۳۵۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است. در آگهی این خانه قید شده است که پارکینگ، انباری و آسانسور دارد و یک واحد آپارتمان ۵۳ متری دو خوابه که ۳۰ سال قدمت دارد و در منطقه خزانه، بخارایی واقع شده است، با قیمت ۳۷۱ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است.

آپارتمان ۵۲ متری در منطقه سنگلج مولوی، خیابان قفل‌سازان یک‌خوابه و با ۲۰ سال ساخت به قیمت ۳۷۰ میلیون تومان برای فروش عرضه شده است.

بازار داغ خانه‌های بدقواره!

البته پیدا کردن خانه‌های نقلی کار چندان راحتی نیست و فعالان بازار مسکن تهران می‌گویند که بازار به‌شدت با کمبود خانه‌های کوچک متراژ مواجه است. این موضوع در شرایطی رخ می‌دهد که میانگین قیمت مسکن در اردیبهشت ۹۹ و بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی به حدود ۱۷ میلیون تومان رسیده است.

افزایش قیمت مسکن موجب کاهش قدرت خرید مشتریان شده و آنها به سمت خانه‌های کوچک متراژ گرایش پیدا کرده‌اند اما ظرفیت این خانه‌ها در بازار ملکی تهران بسیار پایین است.

فعالان بازار مسکن می‌گویند که خانه‌های کوچک به سرعت فروخته می‌شوند و برخلاف گذشته که خانه‌های بد نقشه و خانه محله‌های بدنام مشتری نداشتند، حالا با کاهش قدرت خرید مردم، این خانه‌ها پرمشتری شده اند.

خانه حومه تهران چند؟

پیدا کردن خانه‌هایی با قیمت ۳۵۰ میلیون و کمتر در مناطق حومه‌ای تهران آسان‌تر است. البته در این مناطق هم خانه‌های بزرگ متراژ زیاد است و همین مساله جست و جوی‌ شما برای خانه را محدودتر می‌کند.

در حال حاضر یک خانه ۱۲۰ متری در نسیم شهر تهران با دو خواب و البته قدمت ۲۰ سال به قیمت ۳۵۰ میلیون تومان عرضه شده است. آپارتمان ۶۳ متری یک‌خوابه در خیابان دانشگاه ورامین هم با نرخ ۲۵۲ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده و خانه ۷۵ متری در فاز ۴ پرند، دارای دو خواب، پارکینگ و انباری و نوساز با بهای ۳۵۰ میلیون تومان به فروش گذاشته شده است.

اما برای گرفتن وام ۲۵۰ میلیون تومانی مسکن چقدر باید هزینه کنید؟ در حال حاضر که فصل رونق خرید‌و فروش مسکن است اوراق وام مسکن بین ۴۲ تا ۷۵ هزار تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

برای دریافت وام ۲۵۰ میلیون تومانی باید ۵۰۰ برگه ۵۰۰ هزار‌تومانی خریداری کنید که با توجه به قیمت هر برگه تسهیلات وام مسکن در بازار سرمایه، باید حداقل ۲۱ میلیون تومان و حداکثر حدود ۳۸ میلیون تومان کنار بگذارید تا بتوانید با آن وام مسکن خریداری کنید. اگر هزینه‌های نقل و انتقال ملک و مالیات را حدود ۵ میلیون تا ۶ میلیون تومان در نظر بگیریم، برای خرید یک خانه در تهران یا اطراف آن حداقل باید حدود ۴۰۰ میلیون تومان پول داشته باشید.

شورای حکام آژانس اتمی علیه ایران قطعنامه صادر نمی‌کند
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا