اخبار اقتصادی

بانک آمریکا: تشدید بحران اوکراین قیمت نفت را 20 دلار بالا می‌برد- اخبار اقتصاد جهان – | “”

بانک آمریکا: تشدید بحران اوکراین قیمت نفت را 20 دلار بالا می‌برد- اخبار اقتصاد جهان – | بورس سیگنال “”

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، بانک آمریکا اعلام کرد شاخص نفت خام برنت با توجه به‌شدت بحران روسیه و اوکراین بین 5 تا 20 دلار در هر بشکه افزایش قیمت خواهد داشت و اگر تنش‌ها فروکش کنند قیمت نفت بین 2 تا 4 دلار پایین می‌آید.

قیمت نفت در روز سه‌شنبه به 99.50 دلار در هر بشکه رسید که بالاترین رقم از 2014 را نشان می‌داد. این افزایش قیمت به‌دنبال دستور مسکو برای ورود ارتش به مناطق جدا شده از شرق اوکراین صورت گرفت.

بانک آمریکا پیش‌بینی می‌کند قیمت نفت خام برنت تا اواسط سال جاری میلادی به 120 دلار در هر بشکه برسد. انتظار می‌رود تقاضا برای نفت 3.6 میلیون بشکه در روز افزایش‌یافته و از سطح قبل‌از بحران کرونا یعنی حدود 101 میلیون بشکه در روز فراتر رود.

این بانک در یادداشت تحقیقاتی خود اعلام کرد:«روند تضعیف دلار باعث می‌شود قیمت نفت در نیمه دوم سال جاری میلادی سه‌رقمی شود».

تحلیلگران این بانک اشاره کردند بسته شدن قرارداد اتمی ایران و برداشته شدن تحریم‌های صادرات نفت این کشور به‌سرعت قیمت نفت را پایین خواهد آورد.

این تحلیلگران عقیده دارند قیمت نفت خام برنت باید به‌طور متوسط بین 60 تا 80 دلار در هر بشکه باشد تا تعادل بازار جهانی نفت تا 2027 حفظ شود.

انتهای پیام/67

منبع

گوگل دیپ مایند و لیورپول هوش مصنوعی را وارد فوتبال می کنند - ""
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا