اخبار ارز دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال جانی دوباره گرفت؛ علت چیست؟

بازار ارزهای دیجیتال جانی دوباره گرفت؛ علت چیست؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط وبسایت کوین گکو (Coingecko)، ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال پس از افزایش چشمگیر ۵ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، برای اولین بار از ۵ اکتبر از مرز ۱ تریلیون دلار فراتر رفته است.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

به گزارش سایت کوین گپ، بر اساس داده‌های بازار، قیمت بیت کوین توانسته برای اولین بار از اوایل ماه اکتبر از مرز ۲۰ هزار دلار عبور کند و در حال حاضر، در محدوده ۲۰،۲۰۰ دلار معامله می‌شود.

قیمت اتریوم، دومین ارز دیجیتال برتر نیز برای اولین بار در بیش از یک ماه گذشته توانست برای مدت کوتاهی به مرز ۱،۵۰۰ دلار برسد. در زمان نگارش این خبر، اتریوم با بیش از ۱۰ درصد رشد نسبت به روز گذشته، در محدوده ۱،۴۹۵ دلار معامله می‌شود. جالب اینجاست که کیف پول مربوط به یک نهنگ اتریوم که برای بیش از ۶ سال غیرفعال بود، به طور ناگهانی روز سه‌شنبه فعال شد و ۱۵ هزار ETH به ارزش بیش از ۲۰ میلیون دلار را به یک کیف پول خالی منتقل کرد.

سایر آلت ‌کوین‌های برتر نیز امروز رشد قابل‌توجهی را تجربه‌ کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به کاردانو (۱۴ درصد)، سولانا (۱۲ درصد) و دوج کوین (۱۰ درصد)، اشاره کرد.

علت افزایش قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟

همزمان با افزایش قابل‌توجه قیمت ارزهای دیجیتال، این سوال برای معامله‌گران پیش آمده که چه عاملی باعث این رشد غافلگیرکننده شده و این صعود تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. آرتور هیز (Arthur Hayes)، یکی از بنیانگذاران صرافی BitMEX، بر این باور است که خزانه‌داری ایالات متحده پشت این رالی قدرتمند ارزهای دیجیتال است.

هیز توضیح می‌دهد که خزانه‌داری ایالات متحده در حال بررسی عرضه اسناد خزانه کوتاه مدت به بازار برای مقابله با هرگونه کسری است. علاوه بر این، با بهبود شرایط اقتصاد کلان و مطلوب‌تر شدن وضعیت آن، قیمت ارزهای دیجیتال افزایش یافته است. طبق گزارش‌ها، شاخص دلار آمریکا (DXY) در ۵ روز گذشته، ۱٫۷۷ درصد سقوط کرده و همزمان با آن، قیمت رمزارزها افزایش یافته است.

مایکل ون ده پوپه (Michael van de Poppe)، تحلیلگر معروف بازار رمزارزها نیز تاکید می‌کند که بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده در حال کاهش است. به گفته ون ده پوپه، افزایش قدرت دلار پیش‌تر باعث افت بسیاری از ارزهای دیگر در بازار جهانی شده و قیمت رمزارزها نیز به همین دلیل کاهش یافته بود.

همچنین، به نظر می‌رسد که بازار کریپتو به تغییرات در فضای سیاسی-اقتصادی بریتانیا واکنش مثبت نشان داده است. طرح بودجه پیشنهادی لیز تراس (Liz Truss) باعث آشفتگی در اقتصاد بریتانیا شده بود. بنابراین، هنگامی که او توسط صدراعظم سابق، ریشی سوناک (Rishi Sunak) جایگزین شد، بازارها پاسخ مثبت دادند.

علاوه بر این، سوناک به عنوان یک چهره طرفدار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. وی قصد دارد بریتانیا را به مرکز ارزهای دیجیتال جهان تبدیل کند و در همین راستا، این کشور اخیرا با به رسمیت شناختن بیت کوین و ارزهای دیجیتال به عنوان یک روش پرداخت قانونی موافقت کرده است.

چه چیزی می‌تواند باعث توقف رالی ارزهای دیجیتال شود؟

قیمت ارزهای دیجیتال به تصمیم بعدی فدرال رزرو در مورد تغییرات نرخ بهره در ۲ نوامبر ۲۰۲۲، بستگی دارد. همچنین، چندین شرکت فناوری مانند اپل، قرار است درآمد سه ماهه سوم خود را گزارش دهند و یک گزارش درآمدی نامطلوب می‌تواند منجر به کاهش دوباره قیمت ارزهای دیجیتال شود.

منبع

تحلیل کوتاه مدت بازار:‌ سقوط ارزش اتریوم می‌تواند قیمت بیت کوین را به پایین بکشد
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا