اخبار ارز دیجیتال

اپن سی، بزرگترین بازار معاملات NFT، از شبکه‌های فورک شده از اتریوم پشتیبانی نمی‌کند

اپن سی، بزرگترین بازار معاملات NFT، از شبکه‌های فورک شده از اتریوم پشتیبانی نمی‌کند

بازار NFT اپن سی (OpenSea)، بزرگ‌ترین بازار توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، اعلام کرد که پس از به روزرسانی مرج اتریوم، از فورک‌های اثبات کاری که قرار است از این شبکه اتریوم ایجاد شود، مانند شبکه ETHPoW، پشتیبانی نخواهد کرد.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از The Block، بازار NFT اپن سی در یک رشته توییت در ۳۱ آگوست (۹ شهریور) اعلام کرد:

اول و مهمتر از همه می‌خواهیم تاکید کنیم که ما متعهدیم که تنها از NFTهای موجود در شبکه اثبات سهام اتریوم پشتیبانی کنیم.

اهمیت این موضوع گیری OpenSea به یکی از مسايل مرتبط با فورک اتریوم برمی‌گردد. اگر هوارداران اتریوم اثبات کار، مثلا تیم ETHPoW، پس از به روزرسانی مرج فورکی از شبکه اتریوم شکل دهند؛ برای تمام دارایی‌هایی که بر بستر شبکه اتریوم قرار دارند از خود ETH و توکن‌های ERC-20 گرفته تا استیبل کوین‌ها و NFTها، یک نسخه بدل در شبکه فورک شده شکل خواهد گرفت.

این موضوع برای خود اتریوم و توکن‌های ERC-20 مشکل جدی‌ای محسوب نمی‌شود، چرا که نسخه کپی آن‌ها را می‌توان شت کوینی در میان انبوه شت‌کوین‌های دیگر در نظر گرفت. اما برای استیبل کوین‌ها و NFTهای معتبر ماجرا فرق می‌کند.

استیبل کوین‌ها به دارایی‌هایی خارج از شبکه اتریوم وابسته هستند. همچنین برای NFTها، نادر بودن و محدودیت عرضه و مبارزه با نسخه‌های کپی اهمیت حیاتی دارد. بنابر این عرضه‌کنندگان این دسته دارایی‌ها موظفند تکلیف خود را با نسخه‌های کپی شکل گرفته از دارایی خود در شبکه‌های فورک به سرعت مشخص کنند. به این ترتیب می‌توان درک کرد جرا تتر و سیرکل اولین شرکت‌هایی بودند که از اتریوم اثبات کار حمایت کردند و تاکید داشتند نسخه کپی‌ای که از USDT و USDC در شبکه اتریوم اثبات کار شکل خواهد گرفت، مورد تایید آن‌ها نیست و توسط آن‌ها پشتیبانی نمی‌شود.

علاوه بر این، تشکیل شبکه فورک برای تمام دارایی‌های موجود در شبکه اصلی اتریوم خطراتی را به همراه دارد که در مطلب زیر یکی از مهم‌ترین آن‌ها را که خطر حمله اجرای مجدد است تشریح کرده‌ایم.

اکنون با حمایت قاطع اپن سی از شبکه اصلی اتریوم، هولدرهای NFTهای ارزشمند در شبکه اتریوم، کمی خاطرجمع‌تر می‌شوند؛ چراکه می‌دانند بزرگتری و معتبرترین بازار NFT، نسخه کپی دارایی‌ آن‌ها را به رسمیت نخواهد شناخت. البته این تصمیم OpenSea با توجه به سهم شبکه اصلی اتریوم از معاملات NFT در OpenSea کاملا منطقی به نظر می‌رسد. تا امروز، حدود ۳۱ میلیارد دلار NFTهای مرتبط با اتریوم در این پلتفرم معامله شده است که حجم معاملات NFTها در مجموع بلاکچین‌های دیگر در مقایسه با این رقم ناچیز جلوه می‌کند.

منبع

ایلان ماسک ارزهای دیجیتال بیشتری در پرداخت توییتر اضافه می کند - ""
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا