اخبار ارز دیجیتال

اپل هدست واقعیت مجازی خود را عرضه می‌کند؛ تاثیر آن بر پروژه‌های متاورسی چیست؟

اپل هدست واقعیت مجازی خود را عرضه می‌کند؛ تاثیر آن بر پروژه‌های متاورسی چیست؟

شرکت اپل قصد دارد هدست واقعیت مجازی خود را در سال ۲۰۲۳ عرضه کند. اما آیا مانند اثر عرضه ChatGPT بر افزایش قیمت توکن‌های هوش مصنوعی، می‌توان توقع داشت ورود اپل به صنعت واقعیت مجازی، باعث رشد قیمت توکن‌های متاورس شود؟

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از BeInCrypto، شرکت اپل، غول فناوری، جزییات هدست واقعیت مجازی خود را منتشر کرد. خبرگزاری بلومبرگ در ۲۴ ژانویه (۴ بهمن)، گزارش مفصلی از این هدست واقعیت ترکیبی (Mixed-Reality) منتشر کرد. این دستگاه در اواخر سال جاری با نام احتمالی Reality Pro عرضه می شود و قیمت آن ۳٬۰۰۰ دلار خواهد بود.

برخی از ویژگی‌های اصلی این هدست، شامل کنفرانس ویدیویی پیشرفته مبتنی بر FaceTime و اتاق‌های جلسه برای کاربران فعلی اپل است. این هدست قصد دارد با دستگاه‌های پیشرفته Quest Pro شرکت متا و PlayStation VR2 شرکت سونی رقابت کند. هدست Meta’s Quest 2 که در سال ۲۰۲۰ ارائه شد، رهبر فعلی بازار سخت افزار واقعیت مجازی (VR) و متاورس است.

طبق گزارش بلومبرگ، اپل انتظار دارد در سال اول حدود ۱ میلیون دستگاه از هدست جدید خود بفروشد. با این حال، طبق گزارش CNBC، فروش جهانی هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۲٪ کاهش یافته است.

آیا توکن های متاورس به این تحولات واکنش نشان خواهند داد؟

بعید است که اپل به هر چیزی خارج از اکوسیستم اپل اجازه تعامل با دستگاه را بدهد. بنابراین، بعید است که توکن‌های متاورس تحت تاثیر مستقیم قرار گیرند. با این حال، حرکت اپل به سمت فناوری‌های متاورس پس از متا، مایکروسافت و سونی می‌تواند دنیای مجازی و دارایی‌های زیربنایی آن را تقویت کند.

طبق اطلاعات کوین گکو، ارزش بازار توکن‌های متاورس در حال حاضر حدود ۸.۵ میلیارد دلار است. این رقم کمتر از ۱٪ از کل ارزش بازار کریپتو است. بنابراین، فضای زیادی برای رشد این توکن‌ها وجود دارد، به ویژه اینکه قیمت توکن‌های برتر متاورس مانند سندباکس (Sand)، اکسی اینفینیتی (AXS) و انجین (ENJ) همگی در حال حاضر بیش از ۸۵٪ از ATH خود فاصله دارند.

منبع

آیا رمزارزهای شبکه ترا برای یک رالی صعودی دیگر آماده می‌شوند؟
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا