اخبار ارز دیجیتال

امکان صدور مجوز فعالیت استخراج رمز ارز با وزارتخانه‌های نیرو یا نفت فراهم شد

امکان صدور مجوز فعالیت استخراج رمز ارز با وزارتخانه‌های نیرو یا نفت فراهم شد

وزارت صمت بخش‌نامه‌ای را صادر کرده است که طی آن جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری برای متقاضیان فارم‌های استخراج رمزارز در صورت تامین برق از طریق نیروگاه‌های تجدید پذیر با تایید وزارت نیرو میسر شده است. ضمن اینکه دارندگان جواز تاسیس این فارم‌ها که هنوز پروانه بهره‌برداری دریافت نکرده‌اند و دارای قرارداد معتبر تامین انرژی با وزارتخانه‌های نیرو و نفت بوده‌اند نیز مشکلی برای دریافت این پروانه نخواهند داشت و همین‌طور می‌توانند جواز تاسیس خود را تامین کنند.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از تسنیم، محسن احتشام دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان جنوبی در مصاحبه‌ای اعلام کرد وزارت صمت آیین‌نامه جدیدی را ارسال کرده است که ضمن رفع ممنوعیت استخراج مراکز مجاز که تا تاریخ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ اعتبار داشت، صدور جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری برای متقاضیان در صورت تامین برق از طریق نیروگاه‌های تجدید پذیر با تایید وزارت نیرو میسر شده است. این بخش‌نامه در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ با شماره ۳۱۰۴۲۹/۶۰ صادر شده است. پیش‌تر در پی صدور شیوه‌نامه اجرایی صدور مجوز فعالیت استخراج رمزارز از تاریخ ۱۵ اسفند، متقاضیان فارم‌های استخراج رمز ارز موظف شده بودند تا برق خود را صرفا از طریق نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامین کنند و برای این موضوع حتما باید با سازمان ساتبا قرارداد خرید تضمینی برق بسته باشند.

به گفته احتشام در این بخش‌نامه همچنین برای رفع مشکل صدور مجوز گروهی از دارندگان جواز تاسیس استخراج رمز ارز که دارای قرارداد معتبرتامین انرژی با وزارتخانه‌های نیرو و نفت بوده‌اند اما هنوز پروانه بهره‌برداری خود را دریافت نکرده‌اند نیز راهکاری اندیشیده شده است و به موجب آن متقاضیان دارای جواز تأسیس استخراج رمز ارز (معتبر یا فاقد اعتبار) که دارای قرارداد معتبر تامین برق و یا گاز از وزارت نفت و یا وزارت نیرو هستند، صدور پروانه بهره‌برداری و یا تمدید جواز تاسیس با تایید قرارداد و استعلام از ارکان ذیربط وزارت خانه‌های ذکر شده بلامانع است.

مطابق گزارش پیشین میهن بلاکچین، در تاریخ ۱۵ اسفند وزارت صمت در نامه‌ای از وزارت نیرو و وزارت نفت خواسته بود تا برای متقاضیان استخراج رمزارز که دارای قرارداد تامین برق یا گاز با وزارت نفت یا نیرو هستند، پروانه بهره‌برداری صادر کند.

منبع

ریبون فایننس پلتفرم Aevo را برای معاملات اختیار به صورت درون‌زنجیره‌ای راه‌اندازی کرد
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا