اخبار اقتصادی

افزایش مصرف زغال سنگ در فنلاند با وجود برنامه محیط زیستی- اخبار اقتصاد جهان – | “”

افزایش مصرف زغال سنگ در فنلاند با وجود برنامه محیط زیستی- اخبار اقتصاد جهان – | بورس سیگنال “”

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، اداره آمار فنلاند در گزارش روز چهارشنبه خود اعلام کرد که مصرف زغال سنگ در این کشور در سال گذشته میلادی 10 درصد نسبت به سال 2021 افزایش یافته چرا که از این محصول در تولید برق و گرمایش استفاده بیشتری شده است.

بیشترین افزایش در سه ماهه دوم سال 2022 به ثبت رسید که ذخایر زغال سنگ با جهش 23 درصدی نسبت به سال قبل به 1.49 میلیون تن رسید و مصرف سالانه بیش از یک چهارم افزایش یافت.

این سازمان گفت: مصرف زغال سنگ سخت به عنوان سوخت در تولید برق و گرما و در تولید 2015 هزار تن بوده است.

این در حالی است که افزایش مصرف زغال سنگ در تضاد کامل با برنامه های انتقال انرژی سبز فنلاند است.

در سال 2018، دولت این کشور متعهد شد که استفاده از زغال سنگ در بخش انرژی را از سال 2029 ممنوع کند. با این حال، سال گذشته، هلسینکی مجبور شد پس از کاهش واردات از روسیه، برخی از نیروگاه‌های زغال‌سنگ را که قبلاً از کار افتاده بودند، احیا کند.

مسکو در ماه مه گذشته، پس از اینکه شرکت روسی اینتر رائو Inter RAO برای برق فروخته شده از طریق صرافی پان اروپایی نورد پول Nord Pool، پرداختی دریافت نکرد، تامین برق به فنلاند را متوقف کرد.

اتحادیه اروپا به دنبال جایگزینی برای نفت و گاز روسیه بوده زیرا متعهد شده است به وابستگی خود به واردات انرژی از این کشور تحریم شده پایان دهد.

بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی (IEA)، بحران جهانی انرژی ناشی از افزایش قیمت گاز طبیعی، مصرف زغال سنگ را در سال گذشته به بالاترین میزان در 10 سال اخیر رسانده است.

تقاضا برای سوخت فسیلی، بزرگترین منبع برق، به طور قابل توجهی در اتحادیه اروپا افزایش یافته است و انتظار می رود در سال‌های آینده این تقاضا همچنان بالا بماند، چرا که بسیاری از کشورها نیروگاه های زغال سنگ خود را با وجود برنامه سبز به دلیل ترس از کمبود گاز بازگشایی کرده‌اند.

آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرده است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا تولید زغال سنگ را در سال 2023 به میزان 2.7 میلیون تن افزایش دهند.

انتهای پیام/

منبع

هواشناسی ایران 1402/09/03؛ تشدید آلودگی هوا در تهران/ سامانه بارشی دوشنبه وارد کشور می‌شود -
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا