اخبار

افزایش بی‌سابقه چک‌های برگشتی در فروردین کرونایی / یک پنجم چک‌ها برگشت خورد

در فروردین ماه امسال، همزمان با اوج شیوع ویروس کرونا در کشور، یک پنجم چک‌های مبادله شده برگشت خورده است.

به گزارش #بورس سیگنال و به نقل از تجارت نیوز، بر اساس آمارهای منتشره از سوی بانک مرکزی در فروردین ماه امسال در کل کشور بیش از شش میلیون فقره چک به ارزشی بالغ بر ۶۵ هزار میلیارد تومان مبادله شده که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد ۳۶ درصد و از نظر مبلغ حدود ۵۶ درصد کاهش داشته است.

از شش میلیون فقره چک مبادله شده در فروردین ماه امسال ۴٫۹ میلیون فقره چک به ارزش ۵۲ هزار میلیارد تومان وصول و یک میلیون و ۱۲۲ هزار فقره چک به ارزشی بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان برگشت داده شده است.

تعداد چک‌های برگشتی در فروردین ماه نسبت به ماه قبل ۷٫۴ درصد افزایش داشته، پیش از این نیز در اسفند ماه سال گذشته همزمان با شیوع ویروس کرونا چک‌های برگشتی طی یک‌ماه بیش از ۴۴ درصد افزایش داشته که اتفاق بی‌سابقه‌ای بوده است.

همچنین آمارها نشان می‌دهد احتمال پاس شدن چک در فروردین ماه امسال به شدت کاهش یافته است. در فروردین ماه امسال بیش از ۱۸ درصد چک‌های مبادله شده برگشت خورده که اتفاق بی‌سابقه بوده و به طور میانگین نسبت به ماه‌های دیگر تا میزان دو برابر افزایش یافته است.

از اسفند ماه سال گذشته که ماه شروع شیوع ویروس کرونا بود به بسیاری از کسب‌وکار‌ها صدمه وارد شد و به نظر می‌رسد رشد ۴۴ درصدی تعداد چک‌های برگشتی در اسفند ماه و برگشت یک پنچم چک‌ها در فروردین امسال، گواه این موضوع باشد.

نبرد گرم - بورس سیگنال
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا