اخبار ارز دیجیتال

استاندارد چارترد: قیمت بیت کوین می‌تواند سال آینده با سقوط 70 درصدی به 5 هزار دلار برسد

استاندارد چارترد: قیمت بیت کوین می‌تواند سال آینده با سقوط 70 درصدی به 5 هزار دلار برسد

به گفته استاندارد چارترد (Standard Chartered)، شرکت بزرگ حوزه خدمات مالی و بانکداری، این احتمال وجود دارد که در سال آینده، قیمت بیت کوین با سقوط به 5000 دلار، باعث شگفتی سرمایه‌گذاران شود. اگر چنین چیزی محقق شود، قیمت آن تقریباً 70 درصد نسبت به روز دوشنبه که در آن با قیمت 17 هزار دلار معامله می‌شد، کاهش پیدا خواهد کرد.

نکته مهم: توجه کنید که این نظرات صرفاً پیش‌بینی یک شرکت مالی-بانکی است و یک توصیه مالی نیست.

طبق گزارش CNBC، استاندارد چارترد در یادداشت جدیدی با عنوان «سورپرایزهای بازار مالی سال 2023» به تعدادی از سناریوهای احتمالی سال آینده اشاره کرده است.

قیمت بیت کوین

«اریک رابرتسن»، رئیس تحقیقات جهانی بانک استاندارد چارترد در این یادداشت درباره احتمالات سال 2023 می‌گوید:

«بازده، همراه با سهام شرکت‌های فناوری سقوط می‌کند و ضمن اینکه فروش بیت کوین کاهش می‌یابد، آسیب زیادی به بازار می‌رسد. شرکت‌ها و صرافی‌های رمزارز بیشتر و بیشتر خود را درگیر نقدینگی غیر قابل قبول می‌بینند که این موضوع منجر به ورشکستگی بیشتر و سقوط اعتماد سرمایه‌گذاران به دارایی‌های دیجیتال می‌شود.»

بیت کوین در سال جاری به‌دلیل فروپاشی چندین پروژه و شرکت فعال در صنعت کریپتو، بیش از 60 درصد سقوط کرده است. آخرین و بزرگ‌ترین قربانی این موضوع، صرافی FTX است که ماه گذشته رسماً ورشکستگی خود را اعلام کرد و این موضوع همچنان بازار کریپتو را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

در هنگام نوشتن این خبر، طبق داده‌های CoinMarketCap بیت کوین با قیمت حدود 17 هزار دلار معامله می‌شود.

طلا در مقابل بیت کوین؛ افزایش قیمت فلز زرد

قیمت طلا

رابرتسن همچنین اشاره کرد که کاهش قیمت بیت کوین احتمالاً با افزایش قیمت طلا هم‌زمان خواهد بود. او مدعی شده «در حالی که ارزهای دیجیتال بیشتر سقوط می‌کنند و شرکت‌های کریپتو بیشتر گرفتار فشار نقدینگی و خروج سرمایه‌گذاران می‌شوند»، قیمت فلز زرد به‌طور بالقوه می‌تواند 30 درصد افزایش پیدا کرده و به 2250 دلار در هر اونس برسد.

به گفته او، طلا می‌تواند خود را به‌عنوان یک کانون امن برای سرمایه‌گذاران معرفی کند تا هم‌زمان با نوسانات بازار به سمت این کالا هجوم بیاورند.

منبع

یک صرافی رمزارزی دیگر به انجام معاملات داخلی و دستکاری بازار متهم شد!
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا