اخبار

اختلاف نظر تحلیلگران و سرمایه‌گذاران درباره قیمت طلا / آیا قیمت فلز زرد باز هم افزایش می‌یابد؟

در تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو اگرچه اکثریت سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت همچنان به روند صعودی بازار طلا خوشبین هستند اما تحلیلگران وال‌استریت معتقدند، در کوتاه‌مدت طلا قرار نیست رشدی بیش از هزار و ۵۰۰ دلار را تجربه کند.

قیمت جهانی طلا که در روزهای ابتدایی هفته گذشته در محدوده هزار و ۴۹۰ دلار معامله می‌شد، موفق شد بار دیگر از کانال هزار و پانصد دلار عبور کند.

در آخرین روز از بازارهای جهانی (روز جمعه) هر اونس طلا با قیمت هزار و ۵۱۲ دلار معامله شد.

داده‌های اقتصادی منتشرشده در آمریکا نشان می‌دهد، این کشور موفق شده در ماه اکتبر ۱۲۸ هزار شغل ایجاد کند. در عین حال کاهش نرخ بهره هم اگرچه رشد قیمت طلا را به همراه داشت اما به‌نظر می‌رسد، فلز زرد قرار نیست سطح مقاومتی هزار و ۵۰۰ دلار بشکند.

در تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو اگرچه اکثریت سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت همچنان به روند صعودی بازار طلا خوشبین هستند اما تحلیلگران وال‌استریت معتقدند طلا قرار نیست رشد بیشتری را تجربه کند.

اوله هنسن، تحلیلگر ارشد ساکسوبنک در این زمینه گفته است: من هیچ نظری در مورد آینده کوتاه‌مدت قیمت طلا ندارم. باید منتظر بمانم و تغییرات را در نمودارها بررسی کنم. با این حال، به نظر می‌رسد بازار طلا در بلندمدت به روند صعودی خود بازگردد.

در آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در یکم نوامبر انجام شده، ۱۴ تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها هفت نفر معادل ۵۰ درصد هیچ نظری در مورد آینده کوتاه‌مدت قیمت طلا نداشتند. چهار نفر معادل ۲۹ درصد افزایش قیمت طلا و سه نفر معادل ۲۱ درصد کاهش قیمت فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند.

از سوی دیگر، از میان ۵۵۲ نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، ۴۰۳ رای‌دهنده، معادل ۷۲ درصد افزایش قیمت طلا و ۸۷ نفر، معادل ۱۶ درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. ۶۲ رای‌دهنده یا ۱۱ درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

نظرسنجی کیتکو
به گفته یک تحلیلگر از کومرتس‌بنک، اگرچه بازار طلا در حال حاضر فاقد یک کاتالیزور قوی برای افزایش قیمت‌هاست، اما سرمایه‌گذاران نباید این واقعیت را نادیده بگیرند که نرخ‌ بهره پایین طلا را به یک دارایی جذاب تبدیل می‌کند.

این در حالی است که داده‌های اقتصادی منتشرشده حکایت از ایجاد ۱۲۸ هزار شغل در آمریکا می‌دهد. با وجود شرایط اقتصادی پایدار، طلا توانسته همچنان در محدوده هزار و ۵۰۰ دلار باقی بماند.

مطالعه بیشتر:
پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان سال / طلا احتمالا به ۱۶۰۰ دلار می‌رسد
او همچنین گفته است: فدرال‌رزرو به این زودی نرخ بهره را افزایش نخواهد داد. علی‌رغم گزارش‌های مربوط به ایجاد شغل ما تنها چند گزارش اقتصادی با مذاکرات مربوط به وقوع دوباره رکود فاصله داریم. به این ترتیب، اخبار بد تاثیر بیشتری بر قیمت طلا دارد تا اخبار خوب. شرایط اقتصادی نامناسب افزایش قیمت طلا را به‌دنبال خواهد داشت.

آدام باتن، تحلیلگر ارشد موسسه فارکس لایو هم با اشاره به سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا و کاهش نرخ بهره برای سومین بار در سال ۲۰۱۹ اعلام کرده است: تصمیم فدرال‌رزرو تا حدی افت دلار را به‌همراه داشته است. بانک مرکزی آمریکا گفته است که شرایط اقتصادی بسیار بهتر خواهد شد اما سیاستگذاران همچنان قصد ندارند نرخ بهره را افزایش دهند. به نظر من دلار ضعیف موجب افزایش قیمت طلا خواهد شد.

اجاره‌ مسکن در سال ۹۹ جهش نخواهد داشت
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا