اخبار ارز دیجیتال

آیا روسیه لایحه پذیرش رمزارزها به عنوان پول رسمی را تصویب می‌کند؟ | بورس سیگنال

آیا روسیه لایحه پذیرش رمزارزها به عنوان پول رسمی را تصویب می‌کند؟ | بورس سیگنال

رسانه محلی «کومرسانت» (Kommersant) روسیه با انتشار گزارشی می‌گوید وزارت دارایی این کشور لایحه‌ مربوط به رمزارزها را اصلاح و برای تصویب به دولت ارسال کرده است. این لایحه مقررات مربوط به استخراج و تجارت با کریپتو را شفاف‌سازی می‌کند.

کومرسانت در گزارش منتشر شده می‌گوید وزارت دارایی روسیه لایحه کریپتو را در تاریخ 16 آوریل 2022 (27 فروردین 1401) نهایی کرده که به موجب آن وضعیت دارایی‌های دیجیتال در روسیه مشخص می‌شود. گفتنی است لایحه مذکور قوانین نظارتی در مورد استخراج، تجارت و همچنین سایر فعالیت‌های بازار کریپتو را شفاف‌سازی می‌کند و انجام فعالیت‌های مرتبط با رمزارز را در چارچوب نظارتی توصیه می‌کند.

همچنین در این لایحه، وزارت دارایی روسیه مقررات کریپتو را با در نظر گرفتن دیدگاه سایر ارگان‌های دولتی شفاف‌سازی کرده است.

رسانه محلی کومرسانت ادعا می‌کند به نسخه نهایی و معتبر پیش نویس قانون دست پیدا کرده است. هرچند هنوز دولت چنین قانونی را تصویب نکرده و هنوز زمان تایید و تصویب نهایی این لایحه نیز مشخص نیست.

دور زدن تحریم‌ها با رمزارزها توسط روسیه

در حالی که خبرهای مربوط به پذیرش کریپتو به عنوان پول رسمی در روسیه درمرکز توجه قرار دارد، روسیه ظاهرا در زمینه ارزهای دیجیتال و CBDC با آفریقا همکاری خواهد کرد. «سرگئی کاتیرین»، رئیس اتاق بازرگانی و صنعت روسیه پیشنهاد کرده که برای انجام تسویه حساب‌های فرامرزی با کشورهای آفریقایی، روسیه از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) و رمزارزها استفاده کند.

از سوی دیگر «پاول زاوالنی»، رئیس انجمن گاز روسیه نیز به این موضوع اشاره کرده که ممکن است برای مقابله با تحریم‌های بین‌المللی و تورم ناشی از آن، این کشور بیت کوین را به عنوان روش پرداخت برای صادرات نفت و گاز بپذیرد.

زاوالنی می‌گوید پرداخت‌های مربوط به صادرات نفت و گاز، نه تنها به روبل، بلکه می‌تواند به لیر ترکیه، یوان چین یا حتی بیت کوین برای کشورهای دوست صورت گیرد. با این حال، ممکن است برای کشورهای غیردوست روبل یا طلا تنها گزینه باشد.

منبع

گیم‌ استاپ تا ۴ ماه دیگر بازار NFT خود را عرضه می‌کند
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا