اخبار

آنالیز بازارها در هفته اول مرداد ماه / بورس عقب‌تر از همه بازارها / طلا و سکه در صدر جدول بازدهی بازارهای مالی

، بررسی عملکرد بازارها در هفته‌ای که گذشت از یک اتفاق کم سابقه در ماه‌های اخیر خبر می‌دهد، بورس کمترین بازدهی هفتگی خود را ثبت کرد اما طلا و سکه با رشد بیش از ۱۰ درصدی در صدر جدول بازدهی بازارهای مالی قرار گرفتند.

طلا

بر اساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، هر گرم طلای ۱۸ عیار در طول شش روز کاری این هفته ۱۳۲ هزار تومان افزایش قیمت داشت و بازدهی ۱۳٫۸ درصدی را به ثبت رساند.

این فلز ارزشمند در پایان هفته گذشته به‌ازای هر گرم ۹۵۲ هزار تومان معامله شد که با افزایش قیمت در این هفته دوباره به بالای مرز یک میلیون تومانی برگشت و براساس آخرین معاملات روز گذشته روی نرخ یک میلیون و ۸۴ هزار تومان خریدوفروش شد.

سکه

پس از طلا، سکه با ۱۰٫۸ درصد بیشترین بازدهی را از آن خود کرد، سکه با افزایش قیمت یک میلیون و ۱۱۵ هزار تومانی از مرز ۱۱ میلیون تومانی عبور کرد.

قیمت سکه از ۱۰ میلیون و ۲۷۵ هزار تومان در پایان هفته گذشته به رقم ۱۱ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان در پایان هفته‌ای که سپری شد رسید.

دلار

میزان رشد قیمت دلار نسبت به بازار فلزات زرد رنگ کمتر است و در این هفته با افزایش قیمت ۵۰۰ تومانی بازدهی ۲٫۴ درصدی را ثبت کرد.

صرافی ملی آخرین نرخ دلار در روز گذشته را ۲۰ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرد، این نرخ اعلامی در پایان هفته گذشته ۲۰ هزار و ۳۰۰ تومان بود.

بورس

بورس کمترین بازدهی را نسبت به بازارهای دیگر و همچنین احتمالا نسبت به چند ماه گذشته خود در این هفته تجربه کرد، زیرا شاخص کل بازار سرمایه در این هفته تنها سه هزار و ۱۷۷ واحد رشد کرد که بازدهی ۰٫۱۶ درصدی را برای این بازار نشان می‌دهد.

براساس آمارهای سازمان بورس و اوراق بهادار، شاخص کل بورس که در هفته گذشته روی سطح یک میلیون و ۹۰۱ هزار واحد قرار داشت در این هفته با حدود سه هزار واحد رشد با قرار گرفتن روی سطح یک میلیون و ۹۰۴ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

در پنج روز کاری بورس در این هفته، شاحص کل سه روز نزولی و دو روز صعودی بود.

در این هفته همچنین دو عرضه اولیه انجام شد که روز سه‌شنبه عرضه اولیه «بگیلان» با مشارکت بیش از پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر انجام شد و در روز چهارشنبه نیز عرضه اولیه پرحاشیه «غزر» پس از دو مرتبه لغو سرانجام صورت گرفت که ارزش هر دو عرضه حدود ۲۵۰ هزار تومان است.

کدام خودرو‌ها از گمرک ترخیص می‌شوند؟
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا